tisdag 24 november 2009

Fisklimit...

Jag kunde inte hålla mig idag utan registrerade mig till fixed-limit i SM och det gick väl ungefär som väntat, jag var ute efter nästan två timmars spel på en 197:e plats eller dylikt. Det började riktigt illa för jag var inte inne i tänket från början så jag tappade tidigt ner till 2k från startstack på 5k men jag måste ändå ursäktas då jag förlorade ett floppat set mot en rivrad stege på vägen bl.a. Sedan började tänket dock sätta sig på allvar och jag tightade till spelet, träffbilden var dock genomusel när jag var med och brutalt framgångsrik när jag inte var med så frustrationen byggdes på hyfsat. Med blinds 300/600 blir det dock slut på det roliga, jag har 9To på handen och är tvungen i sen position att slå upp det när det är foldat till mig då jag är brutalt short. Jag får en syno och floppen kommer TQ7 och jag bettar ut varpå han slår om och jag slår om igen, han synar nu bara och turn kommer 6. Jag bettar ut igen och han slår om så att jag blir ställd med det sista jag har, jag tar ju självklart synen coh han har 66. Vad fan. River är blank coh jag är ute...hyfsat tiltad.

Det skulle inte vara nog med det utan samtidigt kör jag SR på SS och har faktiskt fyrdubblat stacken efter en halvtimme då jag bland annat plockat en QQ och KK samtidigt när jag floppat set med åttor. Jag håller mig i täten fram till paus varefter jag tappar en aning men huserar i toppskiktet tills tilten kommer på besök igen. Jag sitter i mittenposition med A9hjärter och slår upp det då jag varit aktiv på bordet och vill fortsätta pressa, handen innan har nuvarande SB torskat en stor pott och det bara osar tilt om honom så jag mässar om ett ställ från honom för då vet jag att jag leder. Mycket väl kommer det och alla andra foldar varpå jag instasynar, visst leder jag då han har K8ruter. Floppen kommer blank med en ruter, turn kommer blank med en ruter och river kommer blank med en ruter. Runner-fucking-runner-ruter på honom, grattis. Istället för runt 10k är jag nere på 3k och någon hand senare får jag AJspader som jag pushar med varpå samma kille instasynar med KT, floppen kommer J-hög varpå turn blankar och river ger honom en rättvis K. Killen tar mig två gånger med idiotspel och jag är ute istället för att vara i topp där jag hör hemma...den här pokerveckan har ju verkligen börjat på ett underbart sätt. Jag kommer ju knappt våga spela de kommande eventsen under veckan, det kommer ju bara att sluta i blodspillan för min del...

Nej, förstod redan innan att registreringen till FL var bortkastad men var sugen på att känna på hetluften igen eftersom jag kliver in på allvar imorgon känns det som i och med HU. Men fan, ingen bra känsla i kroppen nu efter dessa brutala holmgångar. Jag får väl hoppas på att jag härdas nu för att palla med trycket när det väl gäller i main, det är väl det enda hoppet jag har annars...

Inga kommentarer: