torsdag 19 november 2009

Pokerfadäser...

Jag känner verkligen hur jag är på väg att överdosera mig själv i poker just nu, jag spelar banne mig turneringar varje dag och om ni sedan lägger till ett heltidsjobb på det förstår ni att psyket börjar ta stryk. Efter ikväll kommer jag att ta uppehåll tills på söndag då jag eventuellt kliver in i Unibets SH-event som är första anhalten under deras SM-vecka. Jag har även gett upp tanken på att kvalificera mig till ME utan får nog finna mig i att köpa in mig där, jag avslutade precis min sista(?) satellit där jag lyckats ta mig till de sista åtta med tre platser. Alla andra vid finalbordet träffar deras jävla AQ och AK och whatever men när jag väl trycker med AJ som supershort och får syn av en annan supershort med 77 så får jag minsann inte träffa, jag hatar när jag gnetar mig långt i en turnering för att sedan falla på mållinjen lite nesligt. Nu var det ju lång väg kvar att vandra men hela turneringen hade varit en misär fram tills dess och jag tänkte att jag kanske kunde få ha lite tur i ett avgörande läge för en gångs skull men icke sa nicke. Nu sitter jag lite halvtiltad och trött på pokern ännu en gång, det känns nästan som att det är samma historia varje kväll. Jag lyckades med att köra en SR ikväll också men det tog sig aldrig och jag var ute efter 40 min utan att ha gjort något som helst väsen av mig. Jag fick KK en gång men med JAAJ så var det inte så mycket att orda om när jag fick ett bet emot mig på turn...

I förrgår var jag iväg till HPK för att köra en Super Tisdag, olycks-Tomten lurade iväg mig dit då jag inte alls hade tänkt spela men han sådde ett frö i mig via lite MSN-kontakt. Till slut kunde jag inte hålla mig utan åkte dit, det var 13 hugade lirare som skulle slåss om en plats i årsfinalen och det skulle visa sig att Ponuts tog sin tredje(!) vinst och därmed har trippel stack i freerollen som komma skall. Min turre? Misär nästintill rakt igenom, det gick hyfsat till en början men träffbilden uteblev ganska brutalt. När vi precis är på väg att bryta till ett bord hamnar jag i en dust med Anders E, brädan kommer 349 med två spader och jag har QJ i spader samt 3x någonting. Det blir lite bettande på floppen och när turn kommer en blank K hamnar vi all-in, jag är ju helt förberedd på överpar/två par/set men vet ni vad karln pushar med? 77 i par och en T-högt färgdrag typ. Jisses Amalia. Hans förklaring? "Jamen det är ju ROBERT!" Tack för den typ...jag fick dock plocka honom med en välförtjänt trea på rivern. Efter det var det dags för finalbord men jag blev inte så långvarig där då min nyblivna nemesis Tomten plockar mig, jag har typ 8796 med ett ruterdrag på hand och jag synar en preflopp raise från Tomten. Floppen kommer 3T7 eller något liknande med två hjärter, han bettar ut och jag synar med en tredjedel av min stack. Turn kommer hjärter-9 och Tomten checkar, jag vet att jag antagligen är slagen av en hjärterfärg men kan inget annat än pusha med en instasyn från honom. Han har nötfärgen och saken är biff...skönt att bli "ditlurad" och utslagen av en och samma kille, det kallar jag set-up.

Igår tog jag mig till Club Aqva med förhoppningar om framgångar och det började riktigt bra, min träffbild var utomordentlig och jag kunde spela mycket händer vilket jag älskar. Jag tvåparade nästan hela tiden och det fick till följd att jag knäckte bl.a. en AA med J5, jag fick en del skit för mitt sätt att spela men det berör mig inte. Jag behöver inte förklara mitt spel för någon och ju fler som tycker och tror att jag är en total dum-i-huvudet-fisk desto bättre, det är ju inte alltid man spelar korten så att säga. Rille gjorde ett halvsjukt spel mot mig där han synar mig hela vägen över brädan med 33 på hand och självklart är det ju då fem högre kort ute, det kändes dock mest som en markering än något annat. Till ingen nytta skulle det visa sig då vi inte hamnade i några fler bataljer efter det, jag tappade dock 5k av min 35k-stack till honom i och med den handen. Innan jag får byta bord tappar jag ytterligare runt 5k innan jag landar på ett bord med Hef, Patrik S, Christer S(tror jag han heter) och Ola. Jag hinner knappt sätta mig innan jag får böja mig framåt för lite prostatamassage, jag plockar upp JTo som jag limpar med och får se floppen J99. Patrik och jag hamnar i duell här, jag är inte hundra på händelseförloppet men det blir bet på antingen flopp och check på turn eller tvärtom. En gata är i alla fall obettad när vi kommer till rivern, turn har fallit med en blank 3:a eller något medan rivern har gett en tredje nia på brädan. Jag checkar till honom men han slänger ut ett mer eller mindre potsized bet. Jag börjar analysera och försöker förstå vad som hänt, jag vet ju att jag max har split men att split även är det mest troliga. I och med den sista nian på rivern så känns ju den fjärde nian hyfsat osannolik även om den självklart kan ingå i hans hand då han limpat. Nåväl, efter en stunds ångest tar jag synen och han viker upp Q9. Jag tappar ner mig till runt 12k i och med det...

Någon hand senare plockar jag upp 66 och höjer upp det med 2k pre, Patrik sitter bakom och slår om det skrockandes till 7k med vik till mig. Jag är ju inne i en halvtiltad tillvaro så jag tänker inte riktigt klart i den här situationen, jag bestämmer mig i alla fall för att bara syna till slut. Jag är rädd för att han är riktigt stark här och vill försöka setta, tyvärr kommer floppen QTx och jag viker efter att han ställt mig all-in. Flinandes slänger han upp AK och jag rabbit-huntar ångerfullt nog för jag ser att jag skulle ha dubblat upp då mina sexor hade stått, usch fy blä. Handen efter det får jag K8 som jag ställer med och Patrik synar ju självklart bakom nu när han fått in rutinen på att ta mig där bak, till min glädje verkar det bli en dubbelmacka då Hef pushar bakom. Patrik muttrar en stund innan han viker och Hef visar upp AQ, jag har i alla fall två fria. Floppen kommer TT5 och innan turn faller säger Tomten som suttit som åskådare vid vårt bord "Kom igen! Ett A på turn! Ett A!", tack för det sportsliga beteendet säger jag. Nåväl, han kunde väl ha sagt vad som helst men det hade inte förändrat faktumet att det självklart kommer ett A på turn, sedan får jag ju se en åtta på rivern bara för att påvisa att jag faktiskt hade en teoretisk chans att vinna handen. Bara att tacka för mig och tacka Hef för att han blivit min nya dräpare efter att han varit min bitch ett bra tag... :)

Nu är jag faktiskt mätt på livepoker för ett tag, jag har pressat på som bara den med det under de senaste tre veckorna och det börjar ta ut sin rätt. Jag känner att jag är för trött för att kunna fokusera samtidigt som tröttheten påverkar humöret och det blir bara en ond spiral. Jag ska fokusera på SM-veckorna online istället och försöka klonka något där, Unibets börjar ju nu på söndag och Svenska Spels söndagen efter det. Jag är ju klar för HU och PLO på Unibet och ME på SS, jag funderar på att köpa in mig till SH och definitivt ME på Unibet medan SS-veckan fortfarande är oklar. Där är ju inköpen lägre men jag får se hur Unibet-veckan fortlöper innan jag tar ut svängarna alltför mycket, ekonomin pallar ju inte hur mycket som helst. Jag har satt en mental gräns för mitt avbräck från livespelandet fram till årsskiftet, sedan får vi se hur saker och ting artar sig. Jag kommer att ha häcken full med allt möjligt fram tills dess vilket fall som...

Jag har lirat en hel del CoD:MW2 och jag måste villigt erkänna att veteran är ju lekstuga i det här spelet jämfört med CoD:MW och CoD:WaW, i det senare fanns det ju t.ex. evigt respawnande fiender samt granatregn utan dess like. Här i Cod:MW2 kan du glatt luta dig tillbaka och plocka av snubbarna en efter en tills det är lugnt att avancera. Jag har nog bara på några få timmar lyckats ta drygt halva veterankampanjen, det dröjer nog inte länge till innan det är helt avklarat. Spec Ops har jag börjat pilla på och där har jag väl lyckats ta 9 stjärnor av 69 så där finns det ännu en del att göra, jag jobbar hårt på att hitta en partner att köra med. Det hela blir så mycket enklare då... Annars så damp det ner två nya spel i brevlådan idag, Left4Dead 2 och Assassin's Creed II, varav det första jag knappt spelat men första intrycket var inte bra. Det andra däremot, det andra lutar åt ett riktigt bra spel då det känns som att det är så här det första spelet i serien skulle ha varit. Grafiken är ännu bättre och storyn riktigt bra, jag har inte spelat många minuter men är redan fast. Uppdragen ska ju vara mer varierade här och man har implementerat en massa andra moment i spelandet som förlänger och förstärker spelglädjen. Det ser ut att kunna bli en riktigt trevlig julledighet med en hel del gaming på schemat...

Nej, nu är det nog dags att börja söka sig mot sänghalmen till, det blir inte lättare att komma upp på morgnarna om jag insisterar på att inte gå och lägga mig före 00.00 någon gång. Imorgon är det i alla fall fredag och helgen min är totalt oplanerad bortsett från tvättstuga, det blir riktigt bra tror jag. Off I go...

Inga kommentarer: