onsdag 25 november 2009

HU...

Jaha, idag var det dags för HU i SM och jag var taggad som fan, så taggad att jag till och med var nervös inför starten. Det är ju alltid spännande med bordslottningen i de här sammanhangen och jag väntade med spänning för att se vem jag fick möta i första matchen, det blev någon randomtomte som jag inte hade någon aning om. Han började stenhårt i alla fall och spelade hur aggressivt som helst samtidigt som jag lät honom ta kommandot också, mest på grund av usel träffbild. Med startstackar på 5k dröjde det inte länge innan han pressade mig ner mot 2k innan jag fick en chans att dubbla, jag plockar upp KK och efter lite bets pre åker allt in. Han har AQ och jag lyckas dodga hans outs och är nästan tillbaka på startstack, det tar inte lång stund innan nästa batalj blir ett faktum. Jag har JThjärter och synar upp en höjning från honom, floppen kommer två hjärter och med 89x så bättre kunde det inte bli. Han bettar och jag tar bara syn, turn kommer en spader K så det ligger två spader ute. Han bettar igen och jag tar återigen syn för en ganska stor del av min stack, rivern kommer en förlösande Q men dock i spader så jag blir lite rädd. Jag checkar till honom och han pushar så jag känner att jag måste ta synen oavsett vad, han har K9 för två par och jag har nästan knäckt honom. Han hinner dubbla en gång innan jag till slut plockar honom med 66 mot K3 eller något sådant, jag floppar till och med set för att göra en liten overkill.

Efter en väntan på 1h20m så kör nästa omgång igång och den blir inte långvarig för mig, det blir en brutal slakt av mig som vanligt. Inte alltför långt in i det hela får jag KK efter att redan ha haft typ fyra pockets i rad, jag höjer upp pre och han synar. Floppen kommer blank men med två spader, jag bettar ut och han synar. Turn blankar och jag pottbetar ut igen och han synar, rivern kommer med en 6:a och han checkar igen. Någonstans i bakhuvudet anar jag djupa ugglor i mossen så jag checkar bakom sjukt nog istället för att valuebetta, visst viker han upp 66 för rivrat set. Så sinnessjukt av honom att gå med då det fanns flera överkort till hans hand på brädan och vad tror han att jag sitter och bettar med hela vägen? Efter det är jag nere på runt 3k och bara någon hand senare får jag Q8 i BB som jag checkar ner efter att han synat, floppen kommer A88 som jag checkar till honom. Han bettar ut och jag synar bara, turn kommer K och jag checkar till honom igen och ännu en gång bettar han ut. Denna gången slår jag dock om och får en ganska snabb allin emot mig från honom, jag vet inte vad jag ska sätta honom på och jag vet inte hur jag ska kunna vika så jag synar. Han har K8. Tack och godnatt. Jag orkar inte ens bli tiltad eller förbannad, jag är för van och jag skulle bli mer förvånad ifall det inte blev dylika små happenings hela tiden. Sura tre första events i SM dock, inte ens nära någon som helst framgång...

Nu är det bara två events kvar(eventuellt tre) för min del och det är PLO i morgon och main på fredag, självklart skiter jag i ifall det går dåligt i alla dessa sidoevents om jag lyckas klonka main på något sätt och där räknas ITM nästan för mig. Uppladdningen skulle ju dock kunna vara bättre...

Apropå något helt annat läste jag ett fint syftningsfel på ett paket halloumi-ost idag, jag älskar när företag inte kan få till det språkmässigt. Det är en sak ifall privatpersoner stavar och skriver som små kräk(även om det också är bra redneckaktigt) men när företag gör det på sina produkter är det ju bara pinsamt på högsta nivå. Nåväl, på det här paketet står det "Innehåller endast får och getmjölk". Vad säger ni om den? Den första som inte fattar min poäng kan få en gratis kurs i stavninglära/syftningsteknik. Jisses.

Nej, nu ska jag mörda lite folk för att ta ut mina aggressioner från pokern. Ezio, to the rooftops!

Inga kommentarer: