måndag 23 november 2009

Rekonstruktion av jaget...

Ja, det var ju ingen rolig pokerdag igår och ändå berättade jag bara om den värsta smällen i förra inlägget. Jag hade ju faktiskt på eftermiddagen hunnit med en liveturnering trots att jag lovat att inte ge mig i kast med något dylikt innan årsskiftet, nu var det ju så att vi hade möte på klubben och efter det kunde jag inte hålla mig ifrån att säkerställa en start i GP-finalen då det krävs tre GP-deltävlingsdeltaganden och jag hade bara två fram tills igår. Det är en enkel rebuy-turre med en addon och jag köper in rebuyen direkt, det dröjer inte länge förrän jag tappar halva stacken i en självförvållad misär. Jag har KQklöver på BB och Hannu ställer hyfsat tidigt med fold fram till mig, han har bara gjort enkelt inköp och brukar slaska ibland så jag tar synen. Han har dock AA den här gången och trots turnat stegdrag vill det sig inte. Strax efteråt får jag byta bord och där avslutas dagen kvickt, jag plockar upp KK och raisar upp pre. Karim och Lenita hänger på och det kommer en flopp i stil med J87 som jag bettar och Karim viker på, Lenita hänger dock med och turn kommer en 9 typ. I det läget finns både färg och stege ute men jag känner mig nödgad att pusha ändå och hon synar, med tredjeparet och en sexa som kicker men ingen klöver. Rivern ger en rättvis 8:a och hon dubblar lämnandes mig med smulor kvar...Någon hand senare får jag QQ och ställer pre med 27xBB eller något och Karim synar med KJo, flopp J4J och det var slut på det roliga. Det borde ju ha varit en föraning om hur kvällen skulle te sig...

Som tur är har jag haft lite annat att ägna mig åt också, så som X360-lir och nu börjar det hända grejer på många fronter. Jag har ju först gänget med Valterego i spetsen som vi kör ömsom Gears Of War II och ömsom Borderlands med, sedan har jag och Larssa K teamat upp för lite spec ops i CoD:MW2 samtidigt som jag fått hem ännu ett underbart spel nämligen Assassin's Creed II. Här snackar vi om ett spel som dryper av spelglädje och stimulering av alla sinnen, det är så vacker och stämningsfullt samtidigt som det är späckat med innehåll och utmaningar. Det är verkligen ett spelupplägg som jag älskar när man får utforska samt leta efter saker samtidigt som man bygger på karaktären och löser uppdrag. Jag måste nog smälta spelet ett par dagar till innan jag kan få orden att forma sig så rättvisande som det någonsin går att få dessa, det enda jag egentligen behöver säga nu är: KÖP!

Igår satt jag ju upp och railade till 02.30 också, som grädde på fläsket. Det var dock intressant då både Indi och Guldbullen var på väg att skapa stora rubriker men stöp på mållinjen, Guldbullen kom 21:a och Indi 16:e och vi snackar alltså om samma event som jag bustade i första handen. Grattis till grabbarna även om det säkerligen känns surt att komma så långt men ändå inte ända fram, det kommer dock fler chanser och jag antar att både hellre plockar main om de får välja. :) Själv har jag som sagt HU på onsdag och PLO på torsdag innan ME smäller på fredag, längtar som fan och har vaselinat in den bakre öppningen för att underlätta penetrering. På tal om penetrering så blir det nog gemensam grind med Wettis på fredag, alltid trevligt att ha lite stuga när man kör roliga turrar. May the force be with us...

Nej, nu ska jag försöka komma i säng i någorlunda vettig tid för en gångs skull så ni får ursäkta mig. Ja just det, i och med min oljetrågskatastrof så skickade jag ju in en begäran om ersättning till Hallstahammars kommun. Idag ringde jag upp dom för att kolla läget och istället för någon form av kompensation hotas jag med polisanmälan för att ha ämnat köra på cykelbana, jävla lallare. När fan kan man bli polisanmäld för något jag hade kunnat göra? Nej, säger väl allt om kompetensen inom den delen av samhället, orkar inte tjafsa med dom så jag lägger ner det hela och betalar min självrisk utan vidare dröjsmål. Så kan det gå...

PS. Nej, jag har inte hämtat mig från igår, problemet är att jag inte ens har fattat vad som hände än. DS.

Inga kommentarer: