onsdag 22 april 2009

EMD:The truth...

Det känns som att det är lika bra att vika ett inlägg åt den lilla diskussion som uppstått i och med gårdagens bidrag till denna blogg och självklart handlar det ju om våra kära EMD:are.

Ok, jag kan klargöra direkt att jag inte känner mig mobbad utan det var mer ett felaktigt ordval igår i all den frustration som jag kände, jag vet vad jag varit med om att skapa och står för det varpå jag även tar konsekvenserna av det. Att jag sedan väljer just EMD för mitt lilla utbrott är mer tillfälligheternas spel, hade det inte varit Harju som dragit ut mig så brutalt så hade det antagligen varit någon annan som fått sig en slev. Vad jag försökte få fram igår var mer i banorna av att det verkar ha blivit en sport för dom, fullt förståeligt, att försöka eliminera mig från diverse turrar i de mest fantasifulla av vägar. Självklart är det ju ett nöje för dom att läsa i den här bloggen dagen efter om hur jag förbannar dom och deras spel, vilket de även lyckats med i gårdagens fall. Jag gillar den här typen av jargong om den är hjärtlig vilket jag tycker helt klart att den varit i vårt fall, att det sedan föll sig olyckligt att de hamnade i skottgluggen igår är en annan femma. Jag åkte ju på en brutal näsbränna förra torsdagen då jag gjorde allting rätt till en början men pissade till det på slutet av egen förmåga, igår gjorde jag återigen allting rätt men blev påpissad av slumpen i allmänhet och Harju i synnerhet. Dessa två oberoende händelser i så tätt följd på varandra fick mitt lilla sinne att "rinna över", jag hade ju knappt hunnit resa mig från mitt lilla missöde förrän det kommer en ny smäll och det är mest det jag är trött på. Alla dessa smällar oavsett vad jag gör...

Jag försöker självklart inte framställa er som idioter eftersom ni inte är det, förutom Harju som gjorde det sinnessjuka spelet mot mig. :) Jag tycker att det fått lite för stora proportioner då jag valde lite klumpiga uttryck i mitt inlägg igår, jag låg inte och grinade mig till sömns igår för att jag kände mig utsatt eller något dylikt. Jag gillar EMD och jag vet att EMD gillar mig, det är allt jag egentligen behöver skriva. Ibland blir det bara för mycket för ofta och för fort inpå varandra...

Peace, love and understanding...

PS. Jag tycker dock fortfarande att Harju gjorde ett av världshistoriens sämsta spel men det är en annan historia... :) DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det håller jag med om(Harjus spel var kallt)...
Sedan tycker jag inte heller om Guz beteende igår(visa en kort först)...
dock tyckte jag skopan över Henke(du var nog ensam att uppfatta hans min på det sättet du gjorde) samt resten av EMD var fel..men RESPEKT till den som ursäktar sig när man insett man gjort fel....

Cu att vår vackra(grabbigt råa) lilla klubb!!!!!!!!!!!

Fredrik N

Koivulainen sa...

Jag menade inte att Henke grimaserade åt mig eller något sådant, jag ser ju bara hans Nämen-fy-fan-vad-vidrigt-uttryck framför mig och det var ju då jag förstod att det hela var kört. Absolut inget ont om vare sig Henke eller hans uttryck...

Ja, återigen, ledsen att EMD fick dela broderligt på frustrationen då det egentligen bara var M:et som stod för plågan den här gången. Nej, jag tycker vi glömmer skiten och går vidare, det har redan blivit alldeles för stor grej av det. Sen får vi se när jag vågar mig ner på klubben igen efter mina två fina upplevelser i rad...