fredag 17 april 2009

Jag får spader...

Försökte vara finurlig i rubriken och kom då på ett gammalt tankespel som jag fnulat på ganska länge...ni vet ju att det finns fyra färger i poker: spader, klöver, ruter och hjärter. Tre av dessa förekommer i vanliga talesätt:

Jag får SPADER (svenska: jag blir tokig)
Han har KLÖVER (svenska: han har pengar)
Honom är det RUTER i (svenska: han har ryggrad)

Men den enda färgen jag inte kan komma på något vettigt talesätt till är hjärtern, mitt bästa förslag är:

Finns det HJÄRTERum finns det stjärterum (svenska: analsex har man med den man älskar)

Det borde ju finnas något vettigare eftersom de andra ändå finns, jag råkade komma på en annan pokerrelaterad här och nu också:

Honom är det DRAG i (svenska: en kille som svänger...men kunde lika gärna vara en kille som inte riktigt är hemma än men har fortfarande chans att bli fulländad)

Har ni några andra att bidra med?

Jaja, back to normal business d.v.s. misären...gårdagen ligger som ett tungt flak med asfalt över huvudsvålen, jag har väldigt svårt att glömma mitt bad beatande av mig själv. Hur sadomasochistiskt lagd får man vara? Jag har uppenbarligen undermedvetet behov av att pissa på mig själv om ingen annan gör det, jag hade kunnat få en drömstart i turren och krossat Micke L totalt men istället ger jag bort min stack. Usch fy blä...det där kommer att vara ett evigt minne i min pokerhistorik där den kommer att få sälla sig till tidigare händelser så som den när en bitter danskjävel slowrollade mig en ljummen maj-kväll i pittoreska Grebbestad eller som den när P1 visar en artistisk ådra av sällan skådat slag när han på det mest extravaganta sätt världen någonsin upplevt häller en nyöppnad öl i knäet på sig själv under ett homegame. Det är minnen för livet vi pratar om... Jag får väl försöka ta mig vidare från det här debaclet också, säkerligen kommer den att avlösas av något än värre inom en inte alltför lång framtid. Jag är väl en för stor loser för att inse när det är dags att kasta in handduken.

GI-kuren rullar på och jag drar inga överväxlar av något utan kör bara på utan större problem, jag har hållt mig strikt till reglerna och ramarna och är numera inne på dag 3(eller den är ju snart slut). Vi får väl se om dubbelhakorna och fettismagen börjar försvinna så smått vad tiden lider, inte så stor chans dock antar jag utan jag lär väl få någon antireaktion och svälla upp x antal kilon till istället. Jag fick ju en fin liten bad beat igår också när jag bytte till sommardäck på bilen, tydligen hade ett av mina sommardäck fått punktering och då frågar jag mig: hur fan då? De har ju legat på bilverkstadens hyllor sedan i höstas och när jag lämnade in dom var det banne mig ingen punka, nu hade tydligen en skruv letat sig in i ett av däcken. Frågan är om det är den jag tappat....

Kroppen ömmar dock fortfarande efter innebandyn, kan inte andas djupt utan att det gör ont i högra delen av bröstkorgen och frågan är om jag kvaddat någon muskel där eller till och med fått en spricka i revbenen. Med mitt flyt har jag väl spräckt mjälten(jag vet, den sitter inte där...)... Det är inte mycket som går min väg nu, det är ju dock ingen större skillnad mot tidigare utan det känns som allting bara blir snäppet mer utstuderat numera. Orsak och verkan, konsekvens, mea culpa, ord som dessa besitter min tolkningscentral av verkligheten just nu. Syntax error visar displayen.

Kassörskan på ICA var i alla fall riktigt söt och gav mig sådana där upplyftande fredagsblickar som bara andades jag-vill-att-du-tar-mig-på-varubandet-nu-vibbar...eller så var det bara sådana där varma du-verkar-vara-en-trevlig-kille-blickar. Vilket som så fick de mig att må bra, för ett ögonblick...

2 kommentarer:

Plzd2beatU sa...

Jag kan bidra med några talesätt (från Hallsta pokerklubb) och vad dom betyder på svenska..

"Jag hade grymma pottodds"
(Svenska - Eftersom jag var korkad nog att betta mig committad fick jag odds att syna din allin)

"Lätt bord"
(Svenska - Jag har/kommer fiska ut er så det sjunger om det)

"Du ä en tåmmte"
(Svenska - Jag heter David A och jag förlorade för ovanlighetens skull med bäst hand in)

"Ge mig eeextra räääkor på kebaben"
(Svenska - Förstör min goda kebab med skaldjur)

(Jörgen) "Det händer inte ofta men.."
(Svenska - Jag foldar varje gång du höjer min bb)

(Anders E) "Allin"
(Svenska - Jag är allin med 18750 preflop med 350 i potten)

Mattias H sa...

(Anders E) "Allin"
(Svenska - Jag är allin med 18750 preflop med 350 i potten)

lägger till: "jag har KK" i översättningen