tisdag 28 april 2009

Första fysiska ansträngningen...

Då har jag gjort mitt första fysiska pass under GI-kuren och det gick väl helt ok, körde alltså innebandy och presterade väl helt ok efter förutsättningarna då jag även varit förkyld i två veckor. Vi hann med fyra matcher varav jag vann de tre första(med avgörande mål av mig i två av dessa :) ) innan jag pissade till det totalt i den sista där vi torskade med 0-5, jag stod som ansvarig för varenda baklängesmål genom totaltaffligt spel. Vi kan lugnt konstatera att det var där min ork tog slut helt enkelt, det var dock skönt att få röra på sig på riktigt och känna hur kroppen egentligen mår av allt GI-tänk. Jag har ju numera nästan minskat 6 kg(typ 6%) men jag tyckte inte det märktes nämnvärt, jag kanske orkade springa en aning mer den tiden jag sprang men det är ytterst tveksamt. Fler tester krävs för att validera detta, vad som dock var skönt att vågen i gympasalen visade samma vikt som jag har här hemma så min våg är 100% accurate.

Jag tittade precis klart på Barca - Chelski och det var en ljummen besvikelse, intensiv match men ändå den klassiska elimineringen-av-varandra som det så ofta blir storlag emellan. Barca trillade mycket boll men skapade inte överdrivet med farliga chanser och Chelsea hade några vassa kontringar där Drogba var närmast att näta. Jag hoppas ju på en drömfinal mellan Barcelona och Arsenal men det absolut viktigaste är att Man U åker med buller och bång, föga troligt men drömma kan man ju alltid göra.

Jag ska inte bli långrandig idag då jag är trött och måste försöka sova ikapp någon timme sömn, det har ju en tendens att bli alldeles för lite av den varan för mig. Jag har ju alldeles för mycket film, TV-serier, spel, böcker och annat spännande att plöja igenom och det kräver sin man...eller något...natti.

2 kommentarer:

barbafish sa...

trooooooooligt att United får stryk as sopgänget Arsenal. Finns inte på kartan.

Koivulainen sa...

Du hade rätt, det var ett sopgäng de mötte och de fick inte stryk. Fan!