måndag 6 april 2009

There is a light at the end of the tunnel...

Se på fan, en dag utan någon nämnvärd motgång men dock inte någon medgång heller så det är ju inte ett fall framåt utan snarare ett fall åt sidan...alltid något. En rolig incident inträffade på väg hem från jobbet idag, jag kom körandes i all lugn och ro när jag ser en rejäl köbildning framför mig där det längst fram verkar vara en vit skåpbil av något slag. Eftersom det just då är tvåfiligt väljer jag att satsa på en omkörning av hela kön, en bil framför mig tänker likadant och tillsammans påbörjar vi vår färd. Efter att ha passerat några bilar börjar bilen framför mig bete sig lite konstigt dock, han saktar ner och letar luckor i kön men väljer ändå att fortsätta en bit till. Till slut saktar han ner ganska rejält och trycker sig in i kön och då inser jag varför han agerat så otroligt konstigt, jag får syn på fem feta bokstäver i blått som bildar ordet "POLIS" på skåpbilens baksida. Det är alltså en piketbuss som tagit vägen i besittning och formligen får alla andra bilförare att skaka av skräck, ingen vågar köra förbi piketbussen av rädsla för att köra för fort. Vad gör Koivulainen? Han brassar på som vanligt och pekar fulfinger åt allt och alla...ok, inte bokstavligen vad gäller fulfingret men inte viker jag mig så lätt för statsmakten inte. Jag brummar på som om det regnade och det går hur bra som helst, mätaren står på 100 och alla losers som inte vågar stå för sin körning ligger och krypkör i arslet på konstaplarna. Se det som en lärdom, barn...man måste våga stå upp för sig själv och så länge man gör det respektfullt så blir allting bra.

Annars har kvällen gått åt till att förbanna min sketna bärbara som inte verkar ta sitt förnuft till fånga och börja fungera igen, som tröst har jag skjutit lite Ahmeds i Call of Duty 4 och börjat beta av banorna där på veteran-svårigheten. Ett spel som är en klassiker faktiskt, grymt jävla bra och återspelsvärdet är enormt då det känns fräscht varje gång man puttar in det i maskinen. Nu är ju dessutom uppföljaren på gång, Call Of Duty 5:Modern Warfare 2...snacka om mycket siffror och annat junk men jag tror stenhårt på upprepad succé, de har en grym grund att stå på och nu behöver de bara piffa till storyn än lite till och fortsätta att utveckla sitt multiplayerläge och de kommer att ha hela världen för sina fötter. Utvecklarna själva förutspår att reklamkampanjen för spelet kommer att bli den största någonsin och att de kommer att slå försäljningsrekord all-time med spelet. Den som lever får se...

Nej, nu är det nog dags att hoppa in i duschen, jag kan meddela att pokerbakisheten släppt efter helgen och att jag faktiskt trevande känner mig för mentalt kring tanken att återigen spela inom en snar framtid. Är man torsk så är man...

Inga kommentarer: