fredag 29 augusti 2008

Fredag hela veckan...

Ja, eller i alla fall idag, förbannat skönt och trött som ett as är jag ju precis som vanligt. Gårdagens mini-inlägg osade frustration hoppas jag, jag var helt söndertiltad då och är väl det fortfarande då jag inte riktigt kan släppa hur den tomten belönades för ett av de mer idiotiska spelen någonsin. Usch, fy och blä men det är ju bara att bryta ihop och komma igen, det är ju så jag vill att mina motståndare ska spela egentligen men de kan ju låta bli att dra ut. Totalt sett har det ju varit en mer än ok pokervecka då jag plussade 1,6k i tisdags, 1,7k i onsdags och så 2,5k igår då. Nu blir dock det lugnt med pokern, bortsett från morgondagens big stack, eftersom jag åker iväg på tjänsteresa hela nästa vecka i princip och det kan vara skönt det också. Jag brukar ju alltid få grymma downswings online efter en sådan rush som jag haft de senaste dagarna, det är ganska sjukt att poker fortfarande kan vara så kul efter så många år av utdragningar och smärta. Jag körde ett par turrar här på kvällen idag och var på väg hyfsat i en 100-kronors på SS med 307 spelare, låg väl runt 45:a när det hela tog slut med x antal halv- eller heldåliga spel från min sida men jag blev rastlös då jag inte sett några värdefulla kort överhuvudtaget varpå minsta lilla A ser ut som nötterna. Jag var tydligen bevakad också för direkt efter min utåkning ploppar ett MSN-meddelande upp från Jörgen: "Är du full? Eller tiltad?", det är skönt när man vet att HPK har koll på en. ;)

Tillbaka till min HDMI-dramatik, det är så typiskt mig just hela den här grejen...jag fick ju som sagt lite panik i onsdags varpå jag igår började leta efter HDMI-switchar efter Plzd2BeatUs tips, jag hittade en för 3,5k som jag drog iväg en beställning på och den hade då fyra in och en ut. Sedan igår kväll är det någon anonym snubbe/snubba som tipsar om förstärkare med HDMI-in-/utgångar och jag får nytändning i mitt investerande, jag avbokar HDMI-switchen och börjar spana in förstärkare istället. Jag är ju ganska investeringsfrisk av mig och ser det ofta mer värt att betala någon extra krona och veta att jag får kvalitet istället för att gå på något halvbilligt som jag sedan ångrar att jag köpte, detta leder ju ovillkorligt till en vild jakt på det mest prisvärda exemplaret i någon form av övre medelklass i investeringsväg. Jag fastnade till slut för en SONY STR-DA3300ES med tre HDMI in och en ut plus en massa andra spännande funktioner, drygt 7k går den på så det är ganska snabbt accelererat från ingenting alls innan problemställningen uppstod tills slutgiltig lösning. Jag bör dock tillägga att jag länge velat/funderat på att koppla in både xbox och satellit till förstärkaren då jag bara haft DVDn där innan, latheten har dock hindrat mig från att undersöka möjligheterna med min nuvarande stärkare men den nya löser ju allt detta i ett nafs. Det är bara att plugga in grejerna och köra så äntligen kan jag både höra mina headshots i COD4 i surroundljud samt höra the Kop sjunga "You'll never walk alone" så som att jag stod mitt bland dom. Härligt härligt!

Imorgon blir det big stack på klubben i alla fall och jag ska dumpa kissemissen hos föräldrarna samtidigt, måste ju se till att hon blir omhändertagen i min frånvaro. Jag är bjuden på en cigarrafton imorgon också men vi får se ifall det blir av och ifall jag lyckas slå ut mig själv från big stack innan dess(det förra är helt klart sannolikt och det senare än mer sannolikt så det bör inte vara några problem). Rock Band har legat på is nu då det varit fullt upp med poker och annat men hoppas kunna klämma lite låtar under helgen, måste ju hålla skillsen vid liv till kommande drabbningar. På tal om något helt annat såg att jag Volbeat kommit ut med en ny platta, detta är ett band jag starkt kan rekommendera till er som inte upptäckt dom än. Assköna är de...

Fan vad mycket skit det händer i Hallsta nu också, först en 49-årig kvinna som hittas mördad och så en 16-åring som får sätta livet till inatt. Man kan ju börja fundera för mindre och det känns som att det varit lite väl mycket skit i hembyn på sistone, våldet kryper närmare och närmare. Usch...

Inga kommentarer: