torsdag 22 april 2010

Gul(o)snö...

Det var en rätt intressant upplevelse att skrapa bilen i morse, från att först ha upplevt världens vårväder så ska det plötsligt bli vinter mitt i allt ask-kaos. Världen är inte vad den en gång var...

Jag måste få vara lite bitter direkt, jag bytte ju som bekant till sommardäck idag och inget ont i det men när jag kör ifrån verkstan känner jag hur hela bilskrället drar som bara den åt vänster. Jag tror det ska ge med sig men icke sa nicke så jag vänder, åker tillbaka till verkstaden och blir rövknullad som den lekman jag är. Innehavaren knallar ut till bilen, sparkar lite på däcken, putsar av lite damm och sneglar lite låtsas-intresserat på dom innan han säger "Bromsa kraftigt ett par gånger så ska du nog se att det ger med sig, om det inte gör det får du väl komma förbi imorgon". Själv står man där och nickar som en byfåne, vad ska jag säga liksom? "Nädu, herrn, jag vet nog minsann att det är (insert valfri bildel) som är paj, se till och fixa det nu då det inte var så när jag lämnade in bilen!". Nej, istället lommar jag därifrån och får åka hem med samma vänsterdragning trots otaliga inbromsningar. Nu har jag väl istället slitit ut mina bromsskivor så pass att jag inte mäktar med att få stopp på bilen när någon är på väg att fronta med mig. Welcome to the life of Koivulainen...de borde döpa om den berömda lagen till Koivulainen's Law.

Med Kribbas kompis ord om att jag är en fisk ringandes i mitt huvud intog jag PLO-borden på SS idag för att göra slut på det jag hade kvar av min senaste insättning, jag skottar direkt och får upp det hela till ursprungsinsättningen innan en jobbig hand kommer. Jag kör på 5/10 med runt 1k i stacken och hänger på en drygt 200-kronors raise pre med 5869 eller något liknande och floppar allt som går att floppa i stegdragsväg men enda eländiga är att det är två spader ute. Potten är på 800 drygt eftersom vi var fyra som såg floppen så jag pushar in mitt direkt, första killen viker men den andre tar syn varefter tredje viker. Turn och river blankar för min del men redan på turn kommer den förbannade spadern och jag inser att även om jag får in stegen så är jag körd...trodde jag. Vet ni vad killen synar med? Naket toppset...jag säger bara grattis, en pott på 2,4k trillar över till honom och jag får agera "fisk" igen. Nej, antingen lever jag i en självskapad låtsasvärld där jag tror mig kunna spela PLO men åker på jobbiga händer hela tiden eller så är jag bara en fisk rakt av. Jag vet vad 90% av er därute säger på den men ni kan dra åt h-vete... :) Och på tal om brutala ord så upplevde jag återigen dålig bordsetikett igår på Aqva, känns som det börjar bli lite mycket sånt nu. Nu var det en kille som lackade ur på Lubbans turbokäft och när de väl möttes i en hand där Lubban pushar på killen efter raise från honom så får han nog när han tvingas vika A5 på AQx-bräda med två ruter. När Lubban garvandes rakar in potten vräker den här killen ur sig "Få se korten, din jävla fitta..." eller något dylikt, jag och några till hör det men ingen säger något om det. Jag önskar att jag varit mer rättfram och snabbtänkt där och bara konfronterat honom med det hela, dylikt beteende hör banne mig inte hemma vid borden. Det är nästan så att jag är för avstängning för sådant beteende, precis som jag tycker att killen som larvade sig mot mig tidigare borde ha fått varning för sitt beteende. Nej, skärp er, det är så onödigt att hålla på och pissa på varandra. Visst är det kul att skämta med varandra och vräka ur sig både det ena och det andra och så länge det görs med glimten i ögat så är det ju bara roligt men när det blir rena påhopp blir det bara patetiskt och förpestande.

Jag sov bara tre timmar föregående natt och ändå var jag på jobbet innan sju, det tar ut sin rätt så här mot kvällskvisten men jag har inget val mer än att fullfölja då tvättstugan är i fullt nyttjande just nu och jag måste dra iväg och handla lite mat också. På tal om det så är mitt godiskonto helt brutalt det senaste halvåret eller så, jag äter som en gris och jag kan inte sluta. Jag har styrt upp min matdel så med GI-stuket att jag kan moffa i mig godis och jag är som ett barn i himmelriket, jag vet att det självklart inte är bra men jag kan inte låta bli. Det blir lite lösvikt här, en Polly där, lite mjölkchoklad på sidan. Nej, jag måste skärpa mig, verkligen. Jag kollade mina pokerutgifter för senaste månaden också och det var ingen rolig läsning, jag har ju försökt spela en hel del på sistone för att försöka komma in i det igen och hitta tillbaka till formen men det är lönlöst. Ingenting går min väg just nu, inte i de avgörande lägena i alla fall och det är otroligt frustrerande. Jag kan inte säga att jag spelar varken bra eller dåligt eftersom jag knappt får händer att spela överhuvudtaget, de jag får träffar jag inte med och så är allting över innan det ens har börjat. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, nu kommer jag inte att ha så mycket tid över att spela den närmaste månaden vilket fall som så det kanske blir ett bra litet break igen. Jag siktar dock på att spela DM på SS om två veckor i alla fall och förhoppningsvis även GP-finalen på Aqva, i juni är det ju sedan dags för Västerås Open också men det får vi verkligen se ifall finanserna håller för ett deltagande där. Jag kanske försöker mig på något kval men det är också tveksamt...kanske kommer någon som väljer att stejka mig. Troligt.

Jag blev lite nostalgisk tidigare idag när jag funderade tillbaka på mina första steg inom pokern och då kommer många av de namn som jag spelar med idag upp på tapeten, i början var de nämligen så långt ifrån min pokervärld som det bara gick. Joge, Team Handjob, Råbe m.fl. Alla dessa var några mytiska varelser som det gick oerhörda historier om och numera sitter jag och donerar pengar till herrarna...alltså, jag förstår att det här låter högtravande eller helt malplacerat men jag orkar inte lägga ut texten om mina tankar kring det hela den här gången, jag får ta det en annan gång men jag tycker i alla fall att det är lite roligt. Ni fattar inget, jag vet.

Nej, nu är det nog dags att röra sig mot affären för att få de bestyren avklarade, en timme kvar till avspark. Go Pool!

Inga kommentarer: