måndag 3 juni 2013

Jösses Amalia...

Det händer grejer i pokersfären i Sverige, är det inte nya bloggare som dyker upp så är det nya podcasts. Nu har alltså Dybban och Pokerstar slagit ihop sina påsar och kör en podcast i Svenska Spels färger, en aning oväntat men ändå inte. Efter min och Valteregos succé så var det väl ofrånkomligt att någon skulle kopiera konceptet och försöka bräcka oss, det får väl bli en David mot Goliat som vanligt där vi slår ur underläge mot det statsfinansierade alternativet. Må bästa duo vinna! Eller något...

Fusk-SM är i full gång på CC och vi hade en relativt lokal framgång för en väldigt sympatisk herre i PLO-eventet, den herrn vet hur man vevar i PLO och uppenbarligen bar det frukt denna gång. Main kör igång idag och tyvärr kommer jag inte kunna köra, har vare sig tid eller pengar att offra just nu så får helt enkelt följa det på avstånd och hålla tummarna för de kompisar man har som kör istället. Körde lite på SvS i helgen utan någon framgång, är dock skrämmande hur de sakta men säkert tappar folk i sina turneringar. De lär göra något ordentligt fort och jag tror inte vare sig Sjöberg som WSOP-ankare eller Dybbanstar-podcasten gör någon skillnad, det är mer monumentala problem de brottas med där ingenderas av nyss nämnda individers folklighet är nog för att räta upp skutan. Tror de skulle tjäna mer på att fokusera på någon enstaka grej istället för att lägga ut bombmattor av splittrade marknadsföringsförsök, Magda In De Betou ska ju också vara värvad men det har inte ens märkts i all desperation.

Jag har ju fått mig fortsatta slevar av menlösa anonyma slamkrypare därute i verkligheten, folk kan häva ur sig vad de vill och det berör inte mig på något större plan utan jag blir mest bara bekymrad över klimatet som råder. Att man inte vågar stå för sitt ord med fabulerade historier om förföljelse och annat, är man rädd för dylika saker tror jag man både överskattar sin egen viktighet likväl som poker-Sveriges tyngd. Det är ett kortspel vi pratar om, inte något upprätthållande av en global terrorbalans. Slappna av några hekto och för diskussioner på en vuxen och mogen nivå istället, det är nog mitt stalltips i sammanhanget.

Tjejen och jag lyckades plåga oss igenom TV-serien The Following, den började hyfsat men fallerade helt mot slutet av första(och förhoppningsvis) sista säsongen. Den serien är så full av logiska luckor att det är skrämmande, vet inte riktigt hur deras manusförfattare tänkt eller om de ens tänkt överhuvudtaget. Mesta tiden av beskådande gick åt till svordomar och irritation över totalt ologiskt agerande konstant genom hela serien, praktexempel är när de stormar en bunker med 100 man typ bara för att sekunden skicka iväg en ensam soldat för att söka igenom byggnaden. Troligt my ass. Skönt att ha serien avklarad för nu i alla fall, då kan man fokusera på annat mer givande istället.

På tal om podcasts ovan så spelade ju jag och Valter in vårt senaste avsnitt i förra veckan, jag kände mig lite sönderkonverserad direkt efteråt då Speedy Gonzales(som min wingman kallas i folkmun) tjattrade på men jag tror det blev bra till slut. Det verkar som så på de kommentarer som kommit i alla fall, alltid kul med feedback så länge den är konstruktiv och respektfull. Den här veckan ska vi försöka styra upp något i samband  med CC men som jag redan ovan noterat så har vi ju lite oväntad konkurrens nu, även om jag nog är ganska säker på att vi kör på i vår inslagna bana oavsett. Frågan är om jag ens ska lyssna på nytillskottet, håller ju mig ren och osmutsad på det sättet vilket nog kan vara bra. Plus att jag slipper känna prestationsångest efteråt, det har jag nog med ändå som det är...

Annars ser resten av veckan behaglig vecka, kortvecka tack vare Svedalas nationaldag så det blir lite vila inför nästa veckas tjänsteresa. Vi håller på och planerar semestern för fullt här och det blir nog både Ungern och Finland vad det verkar, mitt i allt har tydligen hushetsen kickats upp några snäpp. Ni läste rätt, från att planerna initialt involverade flytt till lägenhet har det helt plötsligt uppgraderats först till radhus för att numera även inrymma hus. Fråga mig inte hur det gick till, jag var totalt anti till någon som helst form av trädgård och snart sitter jag alltså med en kratta i hand och rensar ogräs. Vek i sinnet är jag.

Sommaren har ju också hittat hit, äntligen tycker vissa och jag kunde i alla fall notera ett solklart tecken på detta idag. Är på väg hem från jobbet då jag helt plötsligt fastnar i en slö enfilig kolonn av bilar, funderar länge och väl på vad som är problemet när vi kör 20-30 km/h under hastighetsgränsen. Det hela behöver ingen vidare förklaring efter att vägen öppnat upp sig till tvåfilig och jag kan bränna på lite, längst fram tuffar en sketen raggarbil fram och låtsas som ingenting. Orka. Som tur var hetsade jag inte upp mig för mycket kring det för snart hade jag en färgglad bil i polismaktens tecken i rumpan, den hängde på nästintill hela vägen hem så svettningarna har så smått dunstat nu.

Nej, nu ska det nog kokas lite pasta inför kvällens matintag, tydligen skulle någon form av baden-baden inhandlas också enligt statsmakten.

Inga kommentarer: