onsdag 18 januari 2017

Podden och polarna som försvann...

Som många av er antagligen vet och kommer ihåg så körde ju jag och Valterego en poker-podd där vi också hade Viktor som permanent sidekick, vi fick väl ihop ett femtiotal avsnitt innan det hela brakade ihop i samband med Valteregos flytt till Cypern. Det var riktigt sorgligt att det hela dog ut, faktiskt. Det var en av höjdpunkterna varje, eller varannan, vecka när vi sågs och tog en fika tillsammans samtidigt som vi snackade igenom den senaste tidens händelser i pokervärlden, nu är allt det inklusive dessa herrar mer eller mindre borta ur mitt liv. Tragiskt.

Kommer så väl ihåg när vi trevande körde igång hela projektet i Valteregos kök, med nybörjarkänsla för ljud och teknik men med en stark vilja och passion för poker på en lagom nivå fick vi det att fungera. Första gångerna var inte Viktor med alls men efter några avsnitt började han sitta med i all tysthet, lite försynt och respektfullt satt han där med sin mobil och verkade bara njuta av fulla muggar. Det dröjde dock inte länge innan han fick bli en stående punkt i programmet, lite som ett inbryt från en "normal" människa så att vi fick lite balans i allt nörderi. Det är rätt jäkla intressant att se Viktors förändring från då till nu, han var mysig och god redan då men har steppat upp sitt gejm ytterligare numera genom att ha ett av Sveriges läckraste skägg samtidigt som han verkar leva livet. Killen var ju baske mig med i ett avsnitt av "Historieätarna" nyligen till och med, jag och Valterego börjar ligga i lä vad gäller medie-exponeringen.

Höjdpunkterna genom åren av poddande var nog Ramzi Jelassis spontana avslöjande om att lägga  ner pokern, min dekadens-gate med Jeppsson och alla programmen vi spelade in under poker-SM i Helsingör. Dock var alla intervjuer vi gjorde intressanta ytliga djupdyk i diverse ämnesområden och personligheter, ingen nämnd så är ingen glömd heller.

Jag har ju sett att Valterego gått vidare med egna projekt, både i podd- och TV-väg. Kände ett visst styng av bitterhet i början och då mest i ren och skär saknad av våra stunder, numera är jag nog ganska indifferent till poddens vara eller icke vara eftersom jag ändå inte haft tid eller lust att hålla mig ajour med det senaste i pokern under det senaste året/-n. Det lilla jag sett och hört av hans andra produktioner tyder på fortsatt kvalitet i det producerade, inte för att jag hade väntat mig något annat.

Nej, det är riktigt tråkigt på många plan att podden försvann ur mitt(och våra) liv tillsammans med tillhörande socialt samkväm på hög nivå. Vi får se vad framtiden har i sitt sköte, större mirakel har väl skett men jag skulle också nöja mig med att få tillbaka regelbundet häng med grabbarna utan någon offentlig dokumentation av det hela.

Inga kommentarer: