fredag 5 december 2008

Dagens videor

Artist: Bullet For My Valentine
Låttitel: Tears Don't Fall



En av deras större publikfriare som även fick kidsen att bubbla av glädje i onsdags, i den här kombinerar de verkligen sitt egenartade sound med soft sång å ena sidan och så stenhårt mangel å andra sidan. Ledsen för ljud- och bildkvaliteten men de har tydligen varit och styrt upp lite rättighetsissues på YouTube så bara de kassa varianterna går att länka.

Artist: Sunna
Låttitel: I'm Not Trading



Ett band som jag upptäckte för typ tio år sedan och de har mig veterligen bara släppt en platta varifrån den här låten är hämtad, en riktigt skön korsning mellan dans- och hårdrockslåt med en hel del Nine Inch Nails-influenser. Refrängen sätter sig direkt, kanske tack vare texten "I don't like you and I never will"...helt i stil med min numera svarta sinnesstämning. ;)

Artist: V.A.S.T.
Låttitel: Pretty When You Cry



En låt lite i samma stil som Sunnas ovan, här är det enmansorkestern V.A.S.T. som står för underhållningen och det här är grymt bra. Jag har tre av hans plattor och två av dom är förbannat bra med en väldigt udda ljudbild där riff, körer och varierad sång står för de viktigaste beståndsdelarna. Jag tror jag slänger upp en till video av honom bara för att ni ska få lite mer mersmak:

Låttitel: Touched



"I'll never find someone quite like you again..."

Inga kommentarer: