tisdag 23 december 2008

Time flies when you are having fun...

Först och främst ber jag ju om ursäkt för totalt utebliven uppdatering av bloggen under alldeles för lång tid men det har sina naturliga förklaringar i att jag gått och kärat ner mig...eller något i den stilen i alla fall. Det har inneburit att stora delar av min fysiska samt psykiska tid har tillbringats i Uppsala där tjejen(ja, inte killen för er som trodde det) bor, jag är dock relativt sansad i sammanhanget och har nu lyckats slita mig från verkligheten för att skriva ett inlägg...

Pokermässigt har det varit relativt lugnt, jag var ju med och körde GP-finalen på klubben i helgen och det blev väl ungefär så som det brukar bli d.v.s. relativt tidig sorti med en aningens besk smak i mun. Turren lockade 44 personer och jag hamnade vid ett intressant bord med Kribba, Harju och Benny som värsta motståndare då de nog får klassas som ganska lösa och aggressiva spelare, utöver dessa fanns även t.ex. Jörgen, Tobias L, Daniel H och Rasmus vid bordet. En intressant mix helt klart och jag gav mig in i hetluften direkt, efter att Kribba raisat pre i första handen tar jag synen och floppar två par med mina A6. Jag bettar ut och Kribba reraisar mig innan jag reraisar honom igen varpå han viker, en bra början och på den vägen fortsätter det. Jag floppar set efter set och det rullar på som tåget även om potterna inte blir så stora, jag dubblar mig dock nästan till första pausen och det känns helt ok. En hand som inträffade under första timmen som jag tror Harju fortfarande går och funderar på är när jag synar en preflop-höjning från honom med QThjärter och floppen kommer Q-hög med två hjärter, jag betar ut och han slår om varpå jag bara tar synen för att göra det lite intressant. Turn kommer en härlig hjärter och jag betar ut ca pott varpå Harju kliver in i thinktanken, han börjar tänka högt och sätta mig på olika händer där han inte sätter mig på färgen för då tycker han att jag hade spelat handen uselt. :) Till slut hittar han dock viket till min förtvivlan och det visar sig senare att han hade KK så det hade ju kunnat sluta med en fin uppdubbling för mig där ifall jag inte skrämt bort honom...

Efter matpausen tar det dock inte lång stund innan jag pissat i det blå skåpet, jag hänger på en preflop-raise med KQ och floppen kommer Q-hög. Full av självförtroende betar jag ut pott vilket motsvarar 1/3 av min stack bara för att få en all-in från Rasmus emot mig, utan större tvekan blir jag ju tvungen att vika och det visar sig att han satt på AA. Bra tajming, Robert! Några händer senare är tålamodet slut hos mig och efter att Tobias L höjt och Blomster ställt ställer även jag med 88, till min förtvivlan ställer även Benny efter mig med monsterstacken Hugo varpå Tobias viker 99 öppet. Ett hinder mindre i alla fall men jag vet ju att jag är i grymt underläge ändå, Benny viker upp KK och Blomster har A9 eller något i den stilen. Brädan kommer blank för min del och Blomster träffar sitt A på rivern till Bennys stora förtret, äventyret är slut för mig denna gång och det mest beroende på en felspelad hand som fick hela skeppet i gungning. Sånt är pokerlivet, hårt och brutalt...

Annars är det inte mycket nytt under solen, julledigheten har påbörjats i sakta mak men dagarna har gått äckligt fort ändå och innan jag vet ordet av det så är jag väl tillbaka i tjänst igen. Nu ska vi dock inte ta ut något i förskott utan njuta av nuet, imorgon är det den stora dagen som kommer att tillbringas hemma hos mor och far i Hallstahammar tillsammans med lillebror. Det ska bli fint att äta gott och umgås med de nära och kära, det blir ju alldeles för sällan som man tar sig tid till det på allvar. För att komma lite i stämning kollade jag på filmen "A Nightmare Before Christmas" idag och den kan starkt rekommenderas, så otroligt skön rulle med en helt absurd approach på jul och högtider. Tim Burton i högform helt enkelt...

Jag ska försöka komma med en året-som-gått-krönika-snart men det vet man ju aldrig ifall man lyckas krysta ur sig, speciellt med tanke på allt som drar i uppmärksamhetsväg just nu. Vad jag dock kan göra är att önska er alla en God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade AK FFS :)

God jul!

Plzd2beatU sa...

God jul på dig med suomi =)