onsdag 31 december 2008

Undrens tid är inte förbi...

Jag tog mig samman inatt och åkte faktiskt tillbaka till alternativa KM på klubben, detta efter lite själsligt uttömmande aktiviteter som ändå gav mig en del nya krafter att disponera. Jag landade på klubben igen strax efter 02.00 och värmde upp med lite cg innan avslutande texas-turren började, jag lyckades förvalta mitt kapital ganska väl i cg så känslan inför turren var helt ok. Vi var 17 pers på plats och eftersom jag inte lyckats mäkta med deltagande eller toppnoteringar i några av de tidigare avklarade eventsen började jag med 3k i marker med 25/50 i blinds där perioderna var 15 min långa. Det var alltså ganska bråttom direkt från start att få saker att hända men mitt kortsnitt var inte mycket att hurra för utan jag var tvungen att ta det jävligt passivt, alla andra plockade upp AA och KK om vartannat men jag fick ingenting av värde. Första avgörande handen för mig var när jag ställer med TT och får syn av Calle med AK, han träffar ju självklart ett A på floppen och jag har redan tagit honom i hand och tackat för mig när rivern smeker fram ett T. En skön uppdubbling men jag är ändå bara uppe på 4k så det finns inte tid att andas ut...

Sjukt nog åker den första spelaren först efter en knapp timme och det med turbostruktur och minimalt antal marker, det verkar som att en uppesittarkväll tar fram den mest tighta sidan hos många av spelarna och trots att David A var med så var det inte han som fick nollan vilket måste ses som en fruktansvärd skräll under de här förutsättningarna. Nåväl, tillbaka till turren, efter min tröga start börjar jag spela mer aggressivt och hamnar i lite tveksamma situationer där jag får möjlighet att dra ut ganska brutalt. En duell är mot Levin där jag hamnar all-in med A6 mot hans AQ, floppen kommer 245 och turn 3...en annan är mot Magnus B där jag har A2h och han har 77, jag kommer inte ihåg texturen riktigt men det slutar med att rivern dubbelparar bordet och jag vinner med mitt A som kicker. Den skäms jag för än... Jag får dock lite "utdragningar" mot mig också när jag försöker t.ex. ta kål på Anders som vägrar att dö men jag tror nog att jag tog mer än vad jag gav den här natten. Sakta men säkert trillar folk av pinn och vi är snart nere på tre pers: Ola A, jag och Anders E. Det tar inte lång stund innan det hela är klart och jag står som vinnare, otroligt nog efter min tidigare inkastade handduk som jag ändå alltså bestämde mig för att plocka upp igen. En ganska skön känsla att göra den comebacken när jag redan gett upp en gång, nu fick ju året ett trevligt slut på klubben i alla fall och det kanske bådar gott inför nästa år. 2008 är ju faktiskt första året jag vunnit något på klubben även om det har varit lite av ketchupeffekten nu då jag vunnit en hel del satelliter och andra lösa turneringar, jag har ju t.ex. spräckt nollan i den "officiella" maratonligan över vinster där endast "sanktionerade" turrar ingår. GG Koivulainen!

Annars är läget under kontroll trots relationsdramatiken, där är väl inte sista ordet sagt på något sätt men jag känner mig som fastnaglad i en rävsax...det känns som att vad jag än gör så blir det fel, jag börjar rent mentalt att koppla bort hela grejen. Snart bär det av till en polare i Upplands Väsby för lite stilla nyårsfirande, det ska bli skönt att skingra tankarna lite med kvalitativt umgänge och bara softa runt med skönt folk. Det har blivit alldeles för lite av den varan på sistone... Tyvärr är det ju bara en vecka kvar tills jag ska tillbaka till jobbet och det känns sisådär, nu känns det som att jag måste maxa de resterande dagarna i viloväg för att vara fit for fight igen. De senaste tre veckorna är ju bara ett enda stort svart hål av energiåtgång med relationen och allt, jag känner att jag behöver rensa kropp och själ nu och återgå till verkligheten. Vad som förhoppningsvis återstår på schemat fram tills återstarten är en grindkväll tillsammans med Wettis samt lite RB-grind med Rille och kanske några fler, det skulle behövas lite sådana aktiviteter för att lätta på trycket. Jag hoppas imorgon kunna skriva ner någon liten årskrönika eller snarlikt men vi får se hur formen är, jag känner ju efter nattens övningar att jag skulle gärna kunna skita i hela nyårsafton och sova istället men det lär jag ju inte göra och det lär ju inte vara en piggare undertecknad som vaknar i morgon heller. Jaja, det kostar att ligga på botten som jag gör...

Inga kommentarer: