tisdag 16 december 2008

Dagens videor

Artist: Iglu And Hartly
Låttitel: Violent And Young



Ja, vad ska man säga om det här bandet? Jag upptäckte dom på MTV2 häromdagen och gillade deras blandning av RHCP, rap och sköna tongångar...ett väldigt unikt sound som jag inte direkt hört tidigare och det har sin charm, helt klart. Jag har tankat hem deras platta men inte hunnit begrunda den alltför mycket utan mer bara kunnat konstatera att den går i samma stil som denna låt vilket bådar gott.

Artist: Eagles Of Death Metal
Låtitel: Wanna Be In LA



Det här är sångaren från QOTSAs sidoprojekt och har väl inte direkt något med death metal att göra utan är väl samma typ av stoner rock som presterats tidigare, den här låten har ett skönt schwung och videon är småcool. Jag gillar sångarens bakåtslick i alla fall, önskar jag hade sådana hårdagar...

2 kommentarer:

Nicklas sa...

Eagles of death metal är lite väl extremt för min smak men allt Josh Homme tar i blir ju till guld. Han spelar bara trummor i den här gruppen va?

Annars så är ju QOTSA lätt ett av världens fem bästa band

Anonym sa...

Tja!
Glömde säga till i Lördags efter min tidiga sorti, jag vill gärna ha ett medlemsskap på er nya klubb i V.ås. Min mail är anli@tpcab.se.
//Andreas Lindholm

GOD JUL!