tisdag 2 december 2008

Innebandykrämpor...

Det smärtar överallt efter ännu ett svettigt pass med löpande och bolljagande, det var lite obehagligt den här gången då jag känner att jag svullat till mig och när fettet börjar skvalpa runt inser jag att jag borde skärpa mig. Jag känner mig som en uppblåst julgris just nu och sinnesstämningen är därefter med slakten antågandes inom en vecka eller två, frågan är hur fet man kan bli? För fet för ett fuck är man ju uppenbart i alla fall...själva spelandet gick bra i alla fall och jag är helt klart nöjd med både min spelinsats och målskörd, det enda jag kan öka på är löpsteget. Jag borde försöka pressa mig lite mer och jobba konstant, det krävs ju inte så jävla mycket energi för att ta ett löpsteg till...och ett till...och ett till...

Igår körde jag två turrar, en $5k-garre på Betfair och €3,5k-garren på Paradise, och båda gick hyfsat även om jag tröttsamt nog inte kom i pengarna. I Paradise-turren hade jag fyrdubblat stacken efter en timme och på det spåret spann det på, jag hade ett sanslöst kortsnitt med säkert 10 AQ, 4 KK(varav två inom loppet av tre händer) och några AA plus andra par på det. Tyvärr hade jag väl ruschen lite väl tidigt då mina kort dog ut på slutet och när vi var 24:a kvar hittade jag ett moveläge. Jag får 22 på knappen och det är två syn före mig på en miniraise på 2xBB, med 15BB i stacken väljer jag att bara syna då jag känner att risken för syn är överhängande stor på en all-in och jag vill se en flopp till att börja med. En till synar efter mig och vi är fem till floppen. Den kommer T-hög men ingen träff för mig, ursprungsbettaren bettar ut 10k i en pott på 25k och de två för mig lägger sig och jag får för mig att killen är på en vek-cb-turné så jag ställer för jag tror att jag leder. Snubben mellan oss lägger och efter en stunds tvekan synar bettaren med AT och mitt äventyr är slut, jag motiverar mitt spel med att jag inte var intresserad av att sitta och grinda i en timme eller två till för att få €80 utan jag ville ha de stora pengarna...speciellt med tanke på att klockan var runt 00.00 i det här läget och jag skulle upp och jobba dagen efter. Trötthet på grund av €1000 kunde jag ta men inte för €80...

I den andra turren gick det också bra även om jag till slut stöp på en 18:e plats med pris till tio första, detta efter att en bra stund varit i toppen av turren men när korten och flytet dog ut även här fanns det inte så många vägar att vandra. Rätt nöjd med spelet men inte med resultaten fullt ut, självklart...

Jag såg förresten idag att SS SM-fiasko fullbordades då de blåser av den avbrutna turneringen helt efter söndagens krasch, detta med anledning av att de med 100% säkerhet inte kan garantera turrens genomförande fullt ut. Pinsamt är ju bara förnamnet, här har vi en "seriös" aktör i form av staten som ska försöka göra pokern rumsren och få den tillförlitlig och de kan inte ens arrangera en sketen 2k-personers turre med lite railbirds. Det känns som att deras trovärdighet är som bortblåst nu och hur kul är det att vara bland de sista femton och få dela pengarna med de 21 som var kvar när det började trassla i systemen? Nej, SS har nog skitit i det blå skåpet och förlorat mycket av det förtroendekapital och anseende de byggt upp så sakteliga de senaste åren. Jag har svårt att se hur de ska kunna genomföra någon större turnering igen och speciellt med tanke på deras policy om förbud mot adderade pengar i potten, det enda rätta nu vore ju att köra en förlåt-oss-turre med en rejält adderad prispott för spelarna men det kommer ju aldrig att hända. Nu kör de ju inte så här stora turrar mer än någon gång per år men det är ju ändå pinsamt bortom alla gränser att de inte mäktar med att ens arrangera ett fusk-SM, jag såg att herr Norinder inte var sen med att med sin sedvanligt pubertala ton pissa på dom på sin blogg och den här gången förtjänar de faktiskt skiten. Nej, kanske dags att fundera på att överge SS för någon vettigare turre-sajt, de har ju inga turrar värda att spela mer än SR och LL så det är ju inget svårt val egentligen. Stackars de lirare i alla fall som var kvar i SM, så nära men ändå så långt borta från ett SM-tecken!

Imorgon bär det av på Bullet For My Valentine-konsert och det blir nog bra även om senaste plattan sög pung, de ska lira på Fryshuset och där har jag varit och kollat på Ill Nino som gjorde en topp-tre-in-my-life-konsert där. Förband är Bleeding Through och Lacuna Coil, inga band jag direkt lyssnat på även om jag känner igen dom så det kan ju bli trevliga bekantskaper. Oerhört späckad schema för mig nuförtiden dock, känns som jag aldrig får den sovtid jag behöver...som nu, jag borde ha gått och lagt mig för minst en timme sen men sitter och railar stekpannehete Harju på hans väg mot ännu ett finalbord. Där har ni en kille som är inne i en turreform utan dess like just nu, finalborden och fina pengaplaceringarna haglar som ruttna ägg på en Sven-Ingvars konsert full med gothare. Det kostar att ligga på topp helt enkelt...eller var det botten? Det känns mer som botten...over and out från en fet, deprimerad och blek finne...

Inga kommentarer: