tisdag 30 december 2008

Fortsatt misär...

Efterskalven efter turbo-förhållandet ger inte med sig utan det är fortfarande berg-och-dalbana för fulla muggar och inte vet jag vartåt det bär heller, om det bara är ett stup efter nästa krön eller om det faktiskt finns en loop där eller något. För att skingra tankarna en aning sökte jag mig till alternativa KM på klubben och precis som H.O.R.S.E.-KM så vet jag ju att det är en sadomasochistisk självplåga från början till slut men ändå kan jag inte hålla mig därifrån. Jag tog bilen och for dit till ordinarie spelstart bara för att döda två timmar eftersom de kört igång med backgammon vilket var en av disciplinerna jag inte hade för avsikt att avverka. Efter många om och men är det i alla fall avklarat och vi kör igång med kinapoker, här börjar tilten sätta igång då jag precis som förra året inte har en suck eftersom korten pissar på mig totalt. Jag försöker och försöker få ihop schyssta händer men lyckas till och med i min desperation göra ett felsteg och placera händerna i fel ordning vilket medför automatiskt poängavdrag på nio pinnar. Suck! Jag blir totalt rövknullad och är i upplösningstillstånd när nästa event ska starta, nämligen pokerpatiens HU. Det börjar bra när jag i första matchen möter Bylund och lyckas plocka honom med 3-1 i matcher i bäst av fem men sen springer jag in i skit igen, i nästa match möter jag Ola och det tar tvärstopp trots en tidig ledning med 2-0 i matcher. Han tar tre raka och fullbordar kvällens tagande bakifrån varpå jag flippar ur helt, psyket tar slut och orken med den så jag packar ihop mina grejer och drar. Jag orkar inte sitta till 03.00 typ innan alla discipliner innan texas-eventet är avklarade, det skulle ha varit hjärter, yatzy och plump som skulle ha körts innan.

Nej, jag pallade inte det hela och ville inte sabba hela morgondagen genom att sitta där och tilta mig själv i x antal timmar bara för att bli utdragen med min startstack på 3k i texas-eventet det första som händer 03.30 typ. Nu sitter jag här alltså själv istället, miserabel som fan och psykiskt urlakad...livet är underbart...

Inga kommentarer: