tisdag 4 november 2008

Dagen efter kollapsen...

Dagen har präglats av ett vemod och en sorgsenhet, allt på grund av lite sketen poker alltså men jag förtjänar att fundera över mina spel från gårdagen. Jag vet att jag inte spelade optimalt och det kommer inte att upprepas, se gärna kommentarerna jag fått och gett i samband med förra inlägget. För att bevisa för mig själv att jag håller som spelare reggade jag mig för SR på SS ikväll, bara för att bekräfta att jag faktiskt kan spela poker och det höll på att gå riktigt bra. Efter två timmars spel ligger jag två timmars spel ligger jag tvåa i turren efter en del flyt, en hel del bra kort och en aning skills. Vi betar oss sakta men säkert nedåt i den ansamlade skaran av 223(eller något) spelare och när vi når pengarna(topp 30) är jag typ trea men sitter vid ett bord fullt av maniacs. Jag försöker höja upp några händer med 3xBB men får monster-allins emot mig som jag absolut inte kan ta, ganska vedervärdigt och sinnessjukt spel från flera lirare. En särskild av dessa, Gullfjun, är på mig väldigt ofta men den här gången låter jag inte det påverka mig negativt utan tar det i beaktning under min sista hand. Jag får JJ på SB och han sitter UTG där han gör en minraise till 2xBB, i mittenposition ställer en shortie för typ 7k(min stack är på 40k med blinds 500/1000 och ante på typ 150) och turen är kommen till mig. För det första, jag viker inte JJ i det läget och för det andra, första tanken som slår mig är att jag måste isolera mot galningen. Sagt och gjort, jag pushar in allt jag har bara för att se honom fundera ett tag innan han synar med...AA...slowrolling at it's best. Shortien har KQ och floppen kommer K-hög, turn blank och river K och därmed vinner den sämsta handen huvudpotten medan galningen tar mig stenhårt där bak. Jag ser inte hur jag hade kunnat smita, hade jag bara synat shortien pre hade maniacen ställt mig och i och med min uppfattade image av honom hade jag synat vilket som. Nej, ibland vill det sig bara inte även fast man inte gör något direkt fel...

Annars har kvällen ägnats åt innebandy och jag är fortfarande oduschad efter det äventyret, duschningen ska avklaras vilken sekund som helst så oroa er inte. Innebandyn gick helt ok, jag gjorde väl inte överdrivet mycket mål men fick till en hel del läckra målgivande pass samt löpte mer än som är brukligt för mig. Vågen efter träningen visade sig från sin bästa sida då den stannade på 110,6 kg till skillnad från 112 kg senaste, en av polarna uttryckte det som att jag väger som en radiostation. Tack för den televerket...

Jag planerar med att lira PLO-SM på lördag och försökte lite försynt kvala in där ikväll men det gick inte alls, jag försökte även bara för att jävlas kvala mig till fisklimit-SM och där var jag faktiskt ganska nära. Jag åkte som femma tror jag av runt 17-18 deltagare med en plats som pris...jag har även lite funderingar på om jag ska ta ett skott på inofficiella SM också, i slutet på november på SS alltså. Det vore ganska intressant att ge sig in i den riktiga hetluften igen även om pengarna knappast kommer att vara desamma där, å andra sidan är ett SM-tecken alltid ett SM-tecken och det vore ju något att berätta för barnbarnen om....hur farfar/morfar dominerade en gång i tiden...huvaligen.

Nej, nu är det verkligen slaggadags men innan dess vill jag bara gratulera Mattias H alias IlCustode till en riktigt fin 41:a placering i SM igår, riktigt surt att åka så långt in i placeringarna men spelet var det inget fel på(till skillnad från vissa andras) så han har definitivt inget att skämmas för utan snarare tvärtom. Väl kämpat och det är bara att bryta ihop och komma igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

återigen TY och hoppas du joinar mig till fusk(fisk?)-SM den 29-30nov. på svs så dräper vi firrarna!

Ha det gott /Harjulainen

Koivulainen sa...

Alla planer pekar på det och vi lyckades ju heja fram varandra hyfsat den här gången så varför inte köra en repris? :) Tack detsamma, mannen...