söndag 2 november 2008

Hyfsad start i SM...

Jag vill bara lite snabbt härmed meddela att jag alltså mer än väl klarat mig igenom första dagen av online-SMs main event, jag ligger på en 13:e plats med 171k i marker när dag 2 körs igång kl.20.00 ikväll. De första tre timmarnas spel igår var händelserika för min del där jag som sämst var nere på 6-7k innan det vände igen, efter bl.a. en monsterpott där jag settat med 77 på hand mot två motståndare var jag inför fjärde timmen uppe på 119k. De två sista timmarna var lugnare men jag lyckades ändå bygga på stacken med stabilt spel, kortsnittet under hela kvällen var väl inte direkt jubelframkalladen där en AA och en KK står för de mer exklusiva varianterna. Jag kände mig i ganska miserabel form inför turneringen och det började inte heller bra men efter ett tips från ilCustode om att vända hoodien ut-och-in tog sig spelet, efter det var det ingen idé att blicka bakåt utan bara att köra.

Nu ser jag verkligen framemot kvällens nystart och hoppas, och tror mig, ha en bra chans att göra lite väsen av mig idag också, vi är ju redan ITM i turren då 250 får pris och vi är 226 kvar. Självklart var det ju ett delmål att ta sig dit men nu är ju finalbordet det enda vettiga målet, jag kommer inte att backa för chansartade lägen men samtidigt kommer jag inte att dumspela bort mina marker på riskabla moves. Jag hoppas bara kortsnittet tar sig en aning för då kan det verkligen hålla långt...ok, dags att göra sig en jobbdag innan det hela tar sin början igen, håll tummarna för mig ikväll! Tackar för supporten och railen igår, alla ni som vakade vid min sida! GG och WP! Ty ty ty! KÄMPA!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tar vi dom ikväll!! gl gl /fisk-harju

Anonym sa...

bring home the bacon now fb