tisdag 11 november 2008

Frustration i massor...

Jag känner mig så där det-kryper-under-skinnet-och-jag-vill-bara-slå-sönder-något-frustrerad, detta efter en värdelös SR på SS och lite enerverande X360-grindande där äckliga spindelmonster får mina nerver att koka av ren och skär aggression. Jag var SÅ nära(egentligen inte men i mentala bilder tänkt) att kasta handkontrollen rakt på TVn när jag för sjuttioelfte gången blev krossad av en sketen virtuell åttafoting, är det något jag hatar så är det spel där det krävs millimeterprecis kontroll och timing från spelaren för det bådar för många timmars nötande av väldigt specifika moment. Usch, fy, blä som jag brukar säga och som sagt, pokern var inte rolig den heller...jag hade egentligen inte tänkt spela men tankade ändå in 250 kr för att köra en SR som lite avkoppling och det är ju det det blir varje gång, NOT. Jag börjar hyfsat och slår upp mig till 4,2k med startstack på 3k bara för att bluffa bort halva stacken med AK med brädan JTxxJ, den andre synar ner mig på rivern med AT och inget konstigt med det. I ren frustration börjar jag gnälla på en fisk vid bordet, vilket jag aldrig annars brukar göra och han kommer med den snorvassa kommentaren "Är du bara sur för att du har så lite marker?". Mitt i prick säger jag och det tar ungefär en halv minut efter det innan jag är ute med A8 mot A9 med floppen 9A4, jag ska inte spela dåliga ess har ju mamma sagt. Jag måste skärpa mig men nu känns verkligen pokermåttet rågat, en intensiv dryg(i dubbel bemärkelse) vecka har genomgående handlat om poker och nu behöver jag nog andas lite så jag ska verkligen ta det lugnt ett tag. Jag får sikta in mig på SM på SS men under tiden kan ni väl tipsa mig om vilka spelvärda turneringar det finns i inköpsordningen $25-50 därute, jag vill ha bra struktur och bra med tid som bådar för mycket spelutrymme(eller lebensraum som en viss mustaschbeprydd herre hade uttryckt sig). Det spelar ingen roll vilket nätverk eller vilken sajt, bara det finns ett bra värde för en talangfull spelare som mig till ett modest inköp.

Annars rullar livet på i sakta mak, imorgon blir det dock en höjdpunkt i tillvaron då Arenan i Stockholm ska intas tillsammans med x antal maggots för då kommer kungarna Slipknot på besök, det ska bli riktigt häftigt att se dom live igen och mig veterligen är det Children Of Bodom och Machine Head som är förband vilket definitivt inte är kattskit det heller. Det blir säkerligen ännu en schysst konsert med dessa giganter att lägga till handlingarna, jag har sett Slipknot två gånger tidigare och den andra konserten jag såg(då de spelade tillsammans med Slayer) platsar lätt på min topp-tre-konsert-ever-lista. De grabbarna vet hur man öser, inget snack om den saken...enda nackdelen är att det blir ganska smådrygt på jobbet dagen efter, lär ju inte vara hemma förrän runt 01.00 eller något. Jaja, det kostar att ligga på topp...

Jag vet inte om jag berättat om det men jag höll ju på att ramma en cyklist en morgon i förra veckan, rutorna på bilen var igenfrusna och jag försökte bara fokusera på att se det som var direkt framför bilen varpå en cyklist kom från ingenstans(över ett övergångsställe :) )och hamnade precis framför bilen. Som tur var hann jag bromsa ner men cyklisten svajade till ganska rejält och var väl bra nära att träffa fronten på bilen, shit happens...Idag höll dock en suicidal cyklist på att göra min dag mindre trevlig, vid Ryds Glas finns det ju ett rödljus mot Köpingsvägen till och jag kommer där i full karriär med grönt ljus när en marodör plöjer rakt ut med paraplyet i högsta hugg. Som tur är för honom är jag för en gångs skull vaksam och lyckas eliminera faromomentet i situationen men tänk om jag varit lite tyngre på gasen än jag var...då hade vi kanske haft en cyklist mindre i den här världen. Jag fattar dock inte hur mycket olyckor det sker i den här staden, varje dag kan man läsa om typ fem olyckor/incidenter runtom i Västerås. Det är ju helt sinnes, jag är riktigt glad att jag klarat mig än så länge från alla former av sammanstötningar och kollisioner...ta i trä. Jag har väl jinxat mig själv nu så jag får tacka för den här tiden så syns vi i Nangiala...

Nej, jag måste gå och lägga mig nu, tung dag imorgon så det gäller att få de sovtimmar jag kan få. Rock on, bastards!

PS. Ja just det, en viss LordBackspace ville få ett omnämnande här, det var av honom som jag fick låna Gus Hansens bok och det tackar jag å det ödmjukaste för. Jag hoppas jag kan återgälda det på något sätt(nej, inte SÅ) någon dag och jag lär ha mer att jobba igen då jag åkte ifrån honom i lördags när han ville ha skjuts från klubben till stan. Återigen, shit happens...jag får skylla på att jag var tiltad å det grundligaste efter mitt uttåg från PLO-SM. : ) DS.

3 kommentarer:

Neverbluff sa...

Helt off topic MEN

En sak jag har undrat över ett tag är....ditt jobb !

Du skriver ju nästan ingenting om det eller om dina arbetskollegor där (som ju var väldigt vanligt tidigare).
Varför har det försvunnit helt ur bloggen ?

Anonym sa...

Håller med Jörgen...
Vart tog all text om den snygga receptionisten vägen????
Hur har den relationen artat sig???
Är din situation bättre på jobbet???

Anonym sa...

Robban!! Sikta in dig på boss media (samma klient som SvS) dom har sjysta deepstack turneringar dagligen som motsvarar långlördag i €20-€60 klassen som jag varmt rekomender.

Även Betfair har fina deepstack turneringar. En går 20.45, tror den kostar $60. riktigt bra struktur i den och inte lika mycket folk som på PS och FTP.

Boss media spelar jag för övrigt via pokerplayers.com

/Harju