söndag 9 november 2008

Fy fan för poker...

Vilken jävla miserabel satans helvetes pokerhelg det varit, jag blir SÅ jävla frustrerad och trött och ledsen och kinkig och trött och ledsen och...you get the point. Nyss åkte jag ur $175k-garren på Unibet med AA mot KK som drar in en stege mot mig, strax efteråt åker jag i SR på SS med KK mot QQ där QQ floppar set och lite tidigare hade jag lyckats åka ur Selma på SS trots att jag efter tio minuter nästan fyrdubblat min stack. Det är dock inte lätt när jag gång på gång åker på skit...tidigare idag söndag var jag och spelade GP i Hallsta och den sejouren blev kortare än kortast då jag tidigt tappar 1,5k av startstacken på 6k med AA när floppen kommer 879 och turn 10 eller något. En kvart senare torskar jag allt när jag har AA igen och floppar set men P2-helvetet drar in en runner-runner-färg, han ställer mig på rivern och jag orkar inte vika så jag tar en dödssyn fastän jag vet om det. Usch, fy, blä...är det schysst att jag får tre AA spräckta som ett gammalt och välanvänt anus på en och samma dag? Jag tycker inte det...hade jag bara fått vinna med AA i €175k-garren hade jag legat jävligt bra till med 3xstartstack efter 25 min spel. Det där var alltså bara söndagen...

Igår lördag var det först KM i lagspel på klubben, jag slog ihop mina påsar med tur-Kribba och Tomten och vilket team vi var. Efter tre perioder eller något hade vi bara min stack kvar men den höll på att räcka ända fram, av 13 startande lag lyckades vi ta oss till en fjärde plats tack vare både tur och skills. Det var första gången jag körde något dylikt och det var faktiskt helt ok, lite kul att prova på och för en gångs skull ha några medspelare då man annars bara jobbar för sig själv. Innan KM:et var klart startade dock PLO-SM som jag valde att hoppa in i och där stod utdragningarna som spön i backen, redan efter tjugo minuter var jag nere på 1k av startstacken på 5k då jag fått mitt toppset utdraget med runner-runner-stege. Jag hämtade mig dock fint efter det och lyckades som mest ta mig upp till 16k innan jag efter nästan två timmar åkte på ännu en fin utdragning, jag har QJKT på hand och floppen kommer JTx där jag hamnar all-in mot en med QQxx och en med KKxx. Turn blankar men rivern levererar en 8 och QQxx vinner då ett av x:en är en nia. Suck suck suck...men jag ska väl inte klaga då Jörgen åker på en av de bittrare utdragningarna på länge. Han hamnar all-in på en J-hög flop med AAxx på hand, motståndaren har synat med QQxx men har inga som helst drag eller något. I denna sinnessjuka värld får han dock en trea på både turn och river och när han har en på hand är ju segern hans, så vidrigt att se. Bättre gick det för Munken som efter många om och men lyckades bärga en väldigt imponerande fjärde plats, tyvärr räckte det inte ända fram trots att vi var en ivrig skara som hejade fram honom långt in på nattkvisten. Vi hade många från trakten som tog sig in i pengarna i SM:et då VinnieGans, dawod och sweghozt alla cashade där VinnieGans bräckte Tony med en placering och kom trea. Riktigt synd att vi inte fick en lokal SM-vinnare! GG allihopa i alla fall...

Det var min bittra pokerhelg och nu börjar jag återigen känna mig trött på eländet, jag pallar inte alla konstanta påpissningar och idag söndag var det riktigt illa med så många bra händer jag fått. Om världen bara vore lite mer rättvis...nu blir det nog återigen lite lugnare på pokerfronten tills ett eventuellt deltagande i poker-SM på SS i slutet av november, jag känner att jag behöver smälta den här intensiva pokerveckan som varit och begrunda saker och ting.

I fredags gick jag på lite afterwork på BMB trots att jag kände mig mer än trött, det hela var väl ok och ganska trevligt att träffa lite polare och så även om det tyvärr visade sig att vissa av dessa s.k. "polare" inte är mina polare egentligen. Ifall de vore det skulle de inte fälla spydiga och respektlösa kommentarer hela tiden men det bekommer inte mig, enda konsekvensen är att de inte existerar i min värld längre.

Nej, nu ska jag avreagera mig på någonting lämpligt efter alla utdragningar...jag blir SÅ jävla trött...

2 kommentarer:

Neverbluff sa...

Faaan vilken jobbig helg....

Jag har haft det ungefär som dig.
Lördagens Lag KM var ju ett mörker.
Omaha SM kul ett tag men slutar med tilt. Vann några euro som försvann i första handen på ett cg bord där jag förlorar med AA mot 77....

I dagens GP gör jag ett misstag och åker tidigt.
Spelar cg och blir urdragen i Omaha 5-2 och gular två gånger !

Avslutar med nätpoker men i slutet av 3st sng blir svart i klubblokan och strömlöst betyder inget nät.
Skyndar hem för att hinna se att jag blindats bort på två sng och på den tredje får jag spela en stund men blir utan pris.

Iaf ingen rolig helg.....
Vet inte vem som haft värst

Men tror inte på break från pokern så jag kör på som vanligt

Koivulainen sa...

Ja, jag har fortfarande inte hämtat mig och online-SM hänger kvar som en likduk över mig också, jag kan inte riktigt släppa mitt spel andra dagen och det lär ta ett tag innan jag kan förenas med tanken att jag faktiskt fallerade. Din helg var inte kul den heller och sicken otur med strömmen, det är en rejäl bad beat det men som tur var det i alla fall inte HU i SM eller något. :P Jag provade ju SR ikväll men tendenserna är desamma, det går åt helvete så nu breakar jag nog en vecka eller två...tror jag...vi får se...antagligen inte...men en bra tanke i alla fall. :)