torsdag 6 november 2008

Pokerspäckad tillvaro...

Nu har jag kommit in i en sådan där pokerintensiv period igen, mycket beroende säkerligen på "framgången" från SM som har gjort att jag fått lite av hybris I guess. Igår körde jag två turrar på FTP men det gick inget vidare, det var några garantiturrar som jag brände $150 på och det kan ju så här i efterhand kännas väldigt onödigt. Idag tog jag den lite mer försiktiga approachen till saker och ting så jag tänkte kvalificera mig till SM på SS genom en 200-kronors satellit, det höll i tio minuter innan jag sprang in med AA mot 99 som setar på floppen. Samtidigt har jag dock tankat in några hundralappar på Unibet också för att försöka mig på deras PLO-satellit till SM. Den går ju sisådär som vanligt och jag åker rätt snart men samtidigt har jag kört igång en satellit till deras $175k-garanti på söndag plus en vanlig 2k-garanti. I 2k-garantin blir det helt sinnessjukt då jag i första handen plockar upp KK och det slutar med fyra personer all-in preflop, en har AA(självklart), en AQ och den sista A7(!). Visst håller AA för en gångs skull och jag har 70 marker kvar, handen efter får jag A7 och ställer med två syn. Flopp AAx, turn A, river blank...snacka om sjuka händer... Efter det får jag kämpa frenetiskt för att hålla mig flytande och kommer upp till 1k(halva startstacken) innan det hela till slut får sitt väntade slut. Satelliten till $175k-garantin går däremot bättre och det slutar faktiskt med att jag kniper en av de fyra platserna som stod på spel. Nu väntar alltså $175-garantin på söndag och troligtvis PLO på lördag, ser ut att bli en helspäckad pokerhelg igen...


Mycket mer än så har jag nog inte hunnit med, det rullar på rätt friskt på de flesta planen och längtan efter julledigheten går inte att beskriva i ord. Det ska bli SÅ skönt att bara ta det lugnt och softa, det kan verkligen behövas efter en rätt tung höst. Det är ju dock drygt en månad kvar tills dess så vi får nog bara ta en dag i taget och se var vi hamnar, imorgon är det i alla fall fredag och det är alltid något.


Det här fina dokument fick jag för min åtta minuter långa insats i DM:

Ska jag få ett diplom för att jag lyckades få till ännu ett set-under-set? Jamen jag tackar! Menlösa SS, jag såg att de infört att DM-vinnarna får glida runt med en Sverige-flagga som sin avatar...det var nog tur att jag inte vann, det hade nog blossat upp eksem på mig i så fall. Tyvärr kommer jag väl att få leva med en sådan vederstyggelse när jag väl plockar hem ful-SM men det är smällar man får ta, det kostar att ligga på topp.


På tal om att ligga, den här tjejen är nog bland det vackraste som beträtt denna jord:

Det är alltså Jessica Biel som är ihop med Justin och det är en man att vara grymt avundsjuk på, först belägrar han Brittan när hon är i sitt esse både fysiskt och psykiskt bara för att sedan gå vidare till denna änglalika skapelse. Ibland är livet bra orättvist...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte många som är vackra när dom kissar eller duschar i handfat.

Kanske ett undantag nu då.

Koivulainen sa...

Nej, hon skulle gärna få pissa i mitt handfat...