lördag 1 november 2008

Motgångar i otal...

Jag vet, jag bryter mitt löfte om mer regelbundna uppdateringar mer regelbundet än jag uppdaterar...hänger ni med? Jag vet inte, tiden disponeras annorlunda av undertecknad numera och det finns saker som tar mer tid och prioriteras mer tid än just bloggandet. Det kan nog mycket väl vara för att det mesta är ganska miserabelt just nu, vardagslunken är påtaglig och vinter(o)vädret gör sitt till i att förstärka mörkerkänslan. Jag hann som tur var precis byta däck på bilen tills snön kom i fredags, annars hade det kunnat sluta illa på mina irrfärder ute i skogarna. Det blir intressant att se hur jag lyckas bemästra detta vinterväglag som egentligen är det första rejäla provet jag utsätts för som relativt nybliven körkortsinnehavare, det är nu agnarna skiljs från vetet och det kan bli väldigt blodigt ifall det vill sig illa vad gäller avskiljandet. Nu hoppas jag att jag klarar testet och slipper bli roadkill när jag blir av med min oskuld som vinterbilist, det vore ju snyggt ifall jag slutade mitt liv som ornament på en långtradares frontgrill.

Gårdagen blev en orgie i Rock Band då Plzd2BeatU infann sig hos mig redan vid 17-snåret och vi började ganska snabbt att trumma på lädren, jag var mer än ringrostig men ju längre kvällen led desto mer tog sig takterna. Jag måste dock säga, återigen, att jag är grymt impad av min radartrumpartner och önskar bara att jag har skillsen och orken att ta mig till den nivån. Grymt värre! Vi turades om att dunka på och hade riktigt trevligt under hela kvällen, hux flux slog klockan midnatt och det var dags att ge sig för den här gången. Vi provade på att köra lite bandvariant också och det är ju då man inser hur riktigt kul det är, speciellt ifall man mot alla odds kunde få ihop fyra stycken där alla lirade varsitt instrument. Det är en skön känsla att kunna rädda varandra ur knipor samt att försöka få allting så synkat som möjligt, vi hade en liten diskussion om hur man t.ex. ska göra sina trumfills bäst. :) Snacka om nörderi på hög nivå men det är banne mig inget att skämmas för, ska man väl göra något kan man lika gärna göra det fullt ut och 100%-igt. Plzd2BeatU fick RB2 på posten igår också så det lär bli en tripp till honom den närmsta veckan för att prova på det hela, jag får ju vänta någon vecka till innan det spelet uppenbarar sig till X360. Nej, mer Rock Band åt folket säger jag bara...genialt påfund är bara förnamnet!

På pokerfronten är det idel tårar numera, jag drog ju till klubben i torsdags för att lira Super Big Stack Turbo-turren och det blev väl ungefär som väntat en lagom upphetsande affär. Vi började med 30k(!) och körde 12-minuters perioder vilket redan från början stressade upp mig mer än lovligt, det kändes som att varje hand var på liv och död och ifall man inte agerade så var man fucked inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag lyckades dock hyfsat till en början när jag jobbade upp stacken i 45k som mest innan jag tappade den till 38k när min domedagshand kom, jag limpar(helt enligt Gus filosofi) från SB med 23o och får se en flopp. Den kommer xJ3 och det blir rundcheck varpå turn levererar en härlig 3:a till, jag lägger in ett litet potbet och får en minraise emot mig från Janne G. I det läget sätter jag honom på i princip vad som helst, mest troliga Jx där x är typ K, Q eller T så jag höjer upp det ytterligare för att se var jag står. Nu kommer ett lite oväntat move då han ställer allt han har och det kostar mig 14k för att jag ska kunna vinna 42 totalt(inkl. min syn). Jag trodde helt klart att jag ledde innan hans all-in men där börjar jag nog inse att han troligtvis sitter på typ A3, det är den enda handen han kan ha som motiverar ett ställ för jag tror inte han har JJ eller något annat set(och därmed kåk). Jag kan dock inte vika med tanke på motspelaren så jag gör en crying call för att se honom vika upp A3 som får stå och jag är cripplad med 18k kvar. Strax efteråt är det paus och jag drar mig muttrandes undan för att steama av lite, dock blir min paus permanent strax efter att vi börjat spela igen då jag synar en preflopraise med 89o(halvt tiltad som jag är). Floppen kommer 9-hög och lite stegdrag uppenbarar sig också, jag instaställer och Roger börjar fundera och muttra om set. Jag hoppas ju att han ska hitta ett mirakulöst vik men självklart synar han med KK och min saga var alles återigen...tom och trött drar jag mig därifrån, det känns inte som att formen är direkt god.

För att pröva nyss nämnda form bestämde jag mig för att köra DM på SS ikväll och det blev en kort historia, 8 minuter kort typ. Första handen jag plockar upp är 97 och jag limpar med, floppen kommer 9K9 och jag bettar ut bara för att se alla vika. Nästa hand får jag 82 som jag viker, floppen kommer 22x...handen efter det får jag AJruter, jag höjer upp och får en syn som dock viker för min continuation bet på floppen. Handen efter det får jag 99 på BB och en snubbe höjer upp det till 5xBB varpå jag tar synen tillsammans med en eller två till, floppen kommer underbara(tror jag) J9x och jag checkar. Ursprungsbettaren bettar ut 100 i en pott på 400 så jag slår om till 360 varpå alla andra viker utom bettaren, han minraisar till 640 och jag kan inte annat än trycka även om jag börjar inse varthän det bär. Han blixtsynar och viker upp JJ, där tog den sagan slut...Tiltad som få steamar jag av mig lite hos Wettis innan jag xboxar en stund för att känna av ifall jag pallar en LL, tyvärr vinner oförståndet och jag reggar mig även för den. I den turren lyckas tilten hålla sig frånvarande i en timme typ innan det börjar smälla...Jag har nästan dubblat upp när jag får 85spader UTG som jag limpar med, vi är x antal som ser en flopp som är Q-hög och alla spader! Ding ding ding! Jag bettar ut för att inte tillåta några gratis spader och får en syn, turn kommer klöver A och jag jublar inombords samtidigt som jag bettar ut igen. Jag får ännu en syn och rivern blankar med klöver J, jag hoppas nästan på att den andre dragit in någon mysko stege eller något för att jag ska få maxbetalt. Jag funderar ett tag på ifall jag ska valuebetta eller fejka en bluff genom att gå all-in, jag känner att det här är ett för bra tillfälle för att inte försöka maxa så jag trycker all-in. Jag blir riktigt glad när jag ser synen komma men det lilla fnittret fastnar i halsen när han viker upp A4spader...vilken jävla cooler. Jag är nu nere på 3k och tiltar bort 1k innan jag plockar upp KK, jag gör en otroligt uppenbar raise som shortstack där hela mitt väsen skriker att jag sitter på monster men får ändå två syn. Floppen kommer 858 och jag tror mig ligga mer än väl till, de två andra checkar till varpå jag ställer och får syn av den ena. Innan hans kort viks upp hinner halva mitt liv flasha framför ögonen på mig(japp, det behövs inte mycket för att hinna igenom det), jag funderar på vad han kan ha och tror på antingen färgdrag(ligger två spader ute) eller så har han då åttan. Döm min förvåning när han viker upp 55 för floppad tredje nöt, jag blir riktigt äcklad av pokern där och då...självklart blankar turn och river och jag är ute ur även LL. Min tilltro till pokergudarna är inte särskilt stor just nu, de verkligen gnider mig där bak med sina gigantiska lemmar just nu. Mina förhoppningar inför morgondagens stora begivenhet, SM, är inte stora nu och det känns så jobbigt när det enda jag vill är att få spela lite poker och slippa lida. Som dagens DM, jag hade verkligen sett framemot det hela med härlig struktur och stora stackar och så tar det slut innan det ens hunnit börja. Snacka om att bli snopen! Imorgon är det ju 10k i marker och 20-minuters perioder så jag hoppas på att få leva lite längre än 8 minuter men vem vet, det kanske blir AA mot KK i första handen och den andra träffar sin tvåoutare på rivern. Positivt tänkande är A och O i poker...

Mycket X360 blir det nu också med en massa nya spel, jag lyckades ikväll klara "Dead Space" efter en inte alltför krävande insats men det var ett riktigt bra spel. Skön känsla och stämning, påminner mycket om Doom III och Aliens i sin klaustrofobiska skräck i trånga korridorer med blodtörstande monster hack i häl. Jag är ju som sagt numera en achievements-hora och ett av dessa går ut på att man ska klara av spelet på högsta svårighetsgraden medan en annan är att man bara ska använda ett vapen genom hela spelet, jag har därmed alltså påbörjat en ny genomspelning där jag har förhoppningar om att knäcka dessa båda. Japp, jag vet, nörderi på hög nivå återigen men vad gör man inte för att roa sig...jag har ju ändå inga kompisar som vill hänga med mig, jag hade tänkt ha fest ikväll men fick ju avboka det när alldeles för många tackade nej. Det är skönt när man är eftertraktad...jag får väl helt enkelt leka med mig själv och katten...dock inte samtidigt...

"Vinnaren av online-SM på Unibet 2008 är ingen annan än...Koivulainen!"...dream on...

Inga kommentarer: