tisdag 25 november 2008

Hatad av alla...

och älskad av några få(de närmast sörjande typ), så känns det just nu. :) Vart jag än vänder mig i dagens läge får jag någon form av skit och inte ens på innebandyn idag förskonades jag, jag tyckte mig ha spelat hyfsat utifrån mina förutsättningar i form av ett break på två veckor men så får jag höra att jag är mer eller mindre vedervärdig för att jag lyft på klubban på en motspelare typ en gång. Missförstå mig rätt, jag tar inte åt mig av kritiken på något sätt och inget ont om den/de som uttryckte den men det är bara känslan av att jag inte kan göra något rätt i någon social situation överhuvudtaget. :) Har min tidigare inarbetade fasad av trevlighet och angenämt umgänge fallerat så på sistone att jag börjar tappa allt och alla i form av social umgängeskrets? Nu tror jag ju inte att den här innebandyincidenten på något sätt är en del av the big picture och jag svamlar på ganska bra nu, kände bara att jag var tvungen att få det ur systemet. Så, nu känns det bättre och jo tack, innebandyn gick som sagt helt ok även om försvarsspelet från min sida inte var direkt eminent och det är ju som vanligt. Jag lyckades dock komma igång med målskyttet efter en stund och hängde dit några baljor, det är ju alltid skönt att för ett ögonblick känna sig som Henke Larsson på en innebandyplan d.v.s. medioker och upphaussad.

Den största nyheten idag är att jag och Wettis styrt upp en fusk-SM-grindstuga på lördag och bara för att ni ska inse hur pokertorsk jag är så hade jag alltså dessa alternativ inför lördagen(inte i någon inbördes ordning):

- Herrkväll med en polare i Upplands-Väsby där det skulle ingå bad i hans utomhusjacuzzi samt hutlöst mycket spritintagande med tillhörande djupa diskussioner om livet och allt det väsentliga i det. (det här eventet har varit long-time-coming men har alltid lyckats krocka med något annat)
- Julfest med ICA och mina f.d. kollegor därifrån, jag närvarade ju förra året min avslutade tjänst till trots och det var himla trevligt och himla onyktert. Nu fick jag en inbjudan från en av de skönare kollegorna från den gamla goda tiden och även här skulle det bli mycket djupa diskussioner och digert spritintag.
- Poker-SM där jag antagligen kommer att vara utslagen efter 45 minuter, infernaliskt tiltad och 2k fattigare. Här kan det ju i och för sig bli en del djupa diskussioner och måttligt intag av sprit, vem vet vad Fru Fortuna har med sig i partykitet.

Ok, av dessa tre alternativ väljer jag det som antagligen kommer att vara tråkigast och dyrast varpå jag kommer att vara bitter en vecka framåt för att jag är så innerligt dålig på att välja rätt här i livet. Är man speltorsk så är man...och så tror jag att det är min tur att vinna SM nu, det var ju ganska nära på Unibet eller vad säger ni? :)

Dagens snöoväderproblem: jag var på vippen att stanna till vid en mack och köpa nya vindrutetorkarblad då jag bara fick till en fläckvis borttagning av vattnet så som det var, tills jag insåg att jag kanske ska kolla ifall det blivit is på bladen. Jajamensan, efter lite idogt gnuggande och smekande av bladen fungerade de klanderfritt igen. Japp, jag är amatör i dessa(och många andra) sammanhang, jag är den första att erkänna detta...

För er som undrar fortgår mitt knäckande av CoD5:WaW på X360 och idag lyckades jag knäcka två banor varav den ena höll på att ge mig tuppjuck, efter lite surfande på achievements-forum(japp, det finns såna :) ) hittade jag ett grymt tips som gjorde att jag med ganska stor lätthet kunde bemästra banan. Den andra var en piece of cake och om jag inte räknat alldeles galet är jag på uppdrag 9 av 15 så det börjar närma sig, även om det knappast lär bli lättare ju längre jag kommer. Nu har det dock blivit en viss prestige mellan mig och dumburken, jag vägrar att ge mig innan jag knäckt varenda bana och pissat på spelet. Är man envis så är man...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vinterdeppen! usch, känner det jag med. Nya tag, snart är det sommar och livet leker =)

Klart du ska spela SM, Jag ska själv fiska friskt!Det kommer nog gå finfint! försten med en SM titel vinner!

GG c ya/Harju

Koivulainen sa...

Ja, den är inte rolig, mörkare än i Mordor är det. Ja, det blev ju ett SM även denna gång men framgångarna uteblev. Nytt år nästa år...grattis till klonken i LL btw...gg!