tisdag 18 november 2008

Socialt nerdekad...

Fan, jag är inte på topp just rent mentalt/socialt, jag känner mig ganska så förbisedd av den del polare och dissad av andra...Koivulainen är inte så jävla poppis just nu men vafan, det har väl aldrig varit ett mål heller här i livet. En alfahanne får ju klara sig själv, det är ensamt på toppen och så vidare... :P

Livet rullar på i full fart, börjar knappt kunna skilja dagarna utan har nästan delat in veckorna i helger och vardagar bara för det kvittar om det är tisdag eller torsdag eftersom det ändå är same same. Idag var det dock lite spännande att vara ute och fara på vägarna på kvällskvisten, jag fick snabbt erfara att jag får anpassa mina hastigheter från och med nu. Var SÅ nära att jag brakade rakt in i en korsning i hög fart, fick stå på bromsen för att få stopp på eländet så nu vet jag med mig att ta det jävligt passivt därute. Jag har ju fortfarande inte kunnat radera bilden av cyklisten som nära nog fick sätta livet till en kulen morgon i förra veckan, jag kanske överdriver en aning men det var en smärre chock för mig i alla fall. :)

Pokern undrar ni ju självklart över och vad ska jag säga, jag har inte flytet just nu direkt. Jag tankade in $50 på Ftp för lite PLO-grind på låga cg-nivåer men jag hade otur i ett par rejäla potter och så var det roliga slut. Ikväll reggade jag mig för SR på SS för att slappna av lite och det började bra när jag fick dubbla upp med AA mot en mupp med TT där vi hamnade all-in preflop på 15/30-nivån. Samma mupp härjade dock fritt och hade snart jobbat upp sig igen så det fanns mer marker att hämta, tyvärr dock mina kort ut totalt och jag bluffade först bort 2k med 96spader på floppen 6AA där motståndaren betat ut 1/3 av potten innan jag slår om hans bet tre gånger. Han funderar två sek innan han ställer och det är bara att vika för mig... Några händer senare är jag uppe mot muppen igen med KQo där floppen är ATx med två ruter, det är höjt preflop men blir nedcheckat på floppen. Turn är x fast ruter och jag har Q i ruter, detta finner jag en god nog anledning att betta ut 2/3 av potten men han slår mig all-in blixtsnabbt efteråt. Han kan i det läget ha precis vad som helst då han ställt och tagit syn med bokstavligt ingenting i många händer innan men jag har svårt att ta synen för min existens när jag inte har något att gå på bortsett från drag. Efter det är jag nere på drygt 2k(startstacken var 3k) och får för mig att till slut ställa med A8 från mittenposition bara för att se lilla blind vakna upp med AA. Jag får 35 marker kvar efter det och AQo handen efter direkt, jag trycker(WOW!) och får x antal syn. Floppen kommer blank men på turn träffar jag A och handen är min, med 140 marker känner jag mig nyrik och får AA(!) handen efter. Jag slänger in allt jag har och får x antal syn igen, brädan blir nedcheckad till river där jag får ett A på ett annars blankt bräde för min del och helt plötsligt är jag uppe på 600. Nu tar det roliga dock slut, jag limpar med i en pott och tappar 200(orutinerat, jag vet) bara för att sedan ställa med Kx när brädan kommit AQxK. Här har muppen återigen hittat en hand i form av AQ men synd nog för honom sitter motståndaren på JT och när turnen kom med K förseglades hans öde också. Jaja, det var värt ett försök...

Jag har ju sagt att jag skulle ta ett break från pokern men hur lätt är det på en skala? :) Dessa kvällsturneringar på ett par hundra spänn är en väldigt lagom avslappningsform efter en fullspäckad dag och det är rogivande(tills jag blir utdragen) att sitta en timme eller två med det hela. Jag ska dock ta det lugnt och samla krafter inför det som komma skall, jag har fortfarande förhoppningar om att kunna deltaga i SM på SS men vi får se vad ekonomin säger. Det är ju juletider snart och då lär varenda krona behövas för att klara av konsumtionstrycket i detta ack så ytliga samhälle, säger jag som är en av de bättre företrädarna för just konsumtionen. Jaja, kvinnor har rätt i att det är stimulerande att köpa saker, alltid lika kul att få nya prylar som ger en nya upplevelser.

Just nu längtar jag brutalt efter julledigheten, 18 sköna dagar i sträck som kan ägnas åt diverse förfettande aktiviteter...gotta love it. Bara en månad kvar!

Jag orkar banne mig inte föra någon mer monolog idag, jag vill klämma ur mig något intellektuellt men det är trötthetsbarriärer just nu. Jag får återkomma när jag kommit på något geni(t)alt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är till andra man ska köpa under julen. INte sig själv, eller har jag missat något här?

Koivulainen sa...

Man ska väl ge till de man har som kärast?