måndag 24 november 2008

Dagens videor

Artist: Millencollin
Låttitel: E20 Norr



Lite klassisk svensk punkrock från det relativt lokala bandet Millencollin, de har spelat ett bra tag nu och släpper bra låtar lite då och då. Jag är väl inget överdrivet fan men kom bara att tänka på dom idag och varför inte bjussa på lite kvalitetsmusik?

Artist: Rammstein
Låttitel: Du Hast



En klassiker som är helt osannolikt brutal i sin ljudbild och den som inte känner hur blodet börjar pumpa till den här låten är störd, det går fanimej inte att låta bli att nicka huvudet i takt till riffen. Tysk hårdrock när den är som allra bäst, jag kommer fortfarande ihåg hur jag köpte den här skivan tillsammans med Prodigys "Fat of the land" från Rocks i Eskilstuna. Det var som en pånyttfödelse att slå på skivan hemmavid, efter det var jag Rammsteinifierad utan återvändo...

Artist: P.O.D.
Låttitel: Youth Of The Nation



De kristna hiphop-hårdrockarna är rätt bra på att få till ett skönt gung i både verbal och musikalisk väg, den här låten är en av deras bättre och jag har både sköna och mindre sköna minnen till den men än tilltalar den mig i sin pompösa form.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, äntligen lite bra musik - Rammstein.

Får man lämna videoönskemål? Rammstein - Die Sonne är nöten