måndag 15 september 2008

Ekorrhjulet snurrar utav bara den...

Another Monday-brick in the wall, det känns som livet går ut på att bygga en enda lång mur av arbetsdagar men så är det väl i denna stora myrkoloni som vi kallar jorden. Det är bara att ta sitt strå och dra det dag ut och dag in tills man kanske hittar en plats för den och kan springa efter nästa, synd bara att min myrstam just nu bara består av mig själv känns det som. Jag bitter fortfarande? No no no. :) Nädå, jag ska skärpa mig, jag ser mig själv som en sån där avelsmyra d.v.s. en sån där stekare som får kliva in till drottningen lite då och då och ha det mysigt bland barren. Vilket glidarjobb! Tänk om vi människor vore funtade likadant och jag skulle bli utvald till prinsessan Madeleines harem, det vore något att berätta för barnbarnet...barnbarnen...de tusentals barnbarnen. Önskedrömma får man ju göra men det blir väl så som en tidigare kollega till mig har sagt, att jag ska hitta en mullig finska att gifta mig med. Vi får väl se ifall den profetian slår in, personligen hoppas jag inte den gör det för mina preferenser inkluderar på intet sätt vare sig finskt påbrå eller mullighet. Inget ont om någotdera attribut men det är inget som nödvändigtvis är vare sig etta eller tvåa på min priolista när jag utvärderar lämpliga kandidater...

Högerbenet ömmar en del just nu då jag precis avslutat ett 40-minuters pass av Rock Band och eftersom jag sakta men säkert klättrar i svårighetsgraderna blir det mer och mer jobb för baspedalen, i vissa låtar känns det som att foten får jobba mer än båda armarna tillsammans och det känns kan jag lova. Både armar och ben kan stråla efter att ha kört ett tag då vibrationerna sätter igång fläsket, i sin nervositet över varför de ack så sällan annars använda "musklerna" måste börja röra på sig blir de pirriga och det är det som känns. Jag måste bara dock återigen poängtera och trycka på hur kul Rock Band faktiskt är, det är sanslöst trevligt solo men skulle man mot förmodan hitta tre snubbar/snubbor till med samma hängivenhet och överflöd på tid skulle det kunna bli helt fantastiskt. Fatta vad kul att tillsammans, som ett band, bräcka låt efter låt och se varandra växa in i rollerna som bandmedlemmar, vem vet vilka giftiga konstellationer det kan uppstå ur sådan magi. Jag vet dock inte ifall det skulle vara någon större succé att dra ut på turné med ett liknande sällskap då det sist jag kollade inte var så oerhört macho med plastgitarrer och playback. Det struntar jag blankt i dock eftersom jag när jag sitter där med trumpinnarna i händerna känner mig som världens coolaste och grymmaste trummis, tills jag stupar 24% in i en låt och vill köra trumpinnarna genom något mjukt...

Pokern lovade jag ju ta ett litet uppehåll med igår och ni vet ju hur sådant brukar sluta, jag tankade in lite dineros idag som dock försvann på några timmar så nu säger jag så här: nästa gång jag spelar poker är i form av turneringen HPK Open, eventuellt att jag klämmer in en GP däremellan men det är ytterst ytterst tveksamt. Så, nu ska vi se hur hård karaktär jag har...och på tal om karaktär måste jag ju säga att jag syndat avseende mitt godisavståndstagande igen, jag hade ju köpt på mig en hel del inför festligheterna och när jag vaknade upp bitter och trött i söndags kunde jag inte motstå att tröstäta lite...allt. Förlåt förlåt förlåt! Nu ska jag ta nya tag vad gäller den biten och även göra en ny ansats vad gäller mitt gångande, som tur är verkar det andra innebandygänget på söndagarna också vara på väg att sparka igång så då får jag två innebandytillfällen i veckan. Lägger vi därtill två eller tre gångturer varje vecka så har vi väl ett ganska hyfsat träningsprogram per vecka, eller hur? Jag lovar att visa min karaktärs rätta sida och inte falla för alltför mycket frestelserna, jag kan ju inte lova för mycket då jag bara är människa, tro det eller ej.

Imorgon smäller det med CL-fotboll och det ska bli ljuvligt att beskåda de röda ta sig an lite fransoser, tyvärr befarar jag dock att skrattet kommer att fastna i halsen som vanligt när de gäller 'Poolarna. Vi får hoppas Gerrard kan börja från start och efter helgens match borde Babel ha tagit stormkliv mot en startelva, frågan är ifall Torres är frisk nog för att starta han också men det kanske är bäst att skynda långsamt där så lillgossen inte åker på flera skador eller förvärrar de nuvarande. Hyypiä kanske också får starta för ifall inte mitt svaga minne sviker mig alltför mycket så har jag för mig att han tidigare år fått ganska mycket förtroende i just CL, det känns som det är dags för kraken att nicka in en boll igen. Utöver 'Pools framfart i ligan hittills är det andra glädjeämnet Man Utds sämre startsträcka, så otroligt skönt att se dom svikta för en gångs skull och det är bara att hoppas att det håller i sig hela året ut så vi kanske äntligen får se "Sir" Ferguson försvinna i den skotska alkoholdimman där han hör hemma. You'll never get drunk alone kan bli hans nya paroll, fyllenäsan nummer ett...GO LIVERPOOL GO!

Nu är det antingen dusch och nattidags eller matlådelagande, dusch och nattidags...oerhörda beslut så här i vardagen...öitä(som vi säger på finska)!

2 kommentarer:

Plzd2beatU sa...

Har för mig att Hyppiä inte är reggad för CL spel... dvs han lär knappast starta ;)

Koivulainen sa...

Japp, kom på det sen jag med och du, han heter HYYPIÄ så det så. ;)