söndag 14 september 2008

Vad fort det går...

Klockan är 21.00 på söndagskvällen och jag känner knappt att jag haft helg ens, det är sjukt vad fort det går...Den här helgen blev det ju dubbla kvällar av alkoholintag varav alltså gårdagskvällens happening skulle vara den största men den blev ju mer eller mindre ett fiasko, efter att ha skickat ut inbjudningar till halva Sverige dyker det bara upp TRE pers på min Rock Band-gettogether. Inget ont om de som faktiskt dök upp för det var helt klart kvalitet före kvantitet men det tog sig aldrig, vi körde lite förfestande här för att sedan dra ner till BMB strax innan 23.00. Väl där var det till en början väldigt lite folk men det fylldes snabbt på och blev till slut FÖR mycket, det gick inte att dansa eller knappt röra sig och mina partyvänner drog sig hela tiden till schlagerbaren som jag mer eller mindre hatar. Sämst musik och den trångaste utrymmet på hela BMB, kul om man vill få drinkar spillda på sig och gnugga sig ofrivilligt mot okända människor. Nej, jag vandrade runt solokvist och försökte hitta några andra jag kände som hellre höll till vid hip hop- eller technogolvet men icke sa nicke och när det var 20 min kvar innan stängning fick jag nog av mina "tråkiga" polare och drog bara helt sonika hem. :) Nej, är ganska besviken på hela kvällen även om sällskapet var angenämt i sig, det blev liksom inte den odiskutabla succén jag hade väntat mig... Jag känner mig till och med så pass bitter att jag inte ens vet om jag orkar dra ihop något mer under hösten, så som ursprungsplanen var...eller så får jag helt enkelt rationalisera rejält i VIP-listan. Jaja, sånt är livet...

Idag har jag mer eller mindre bara sovit, jag var SÅ trött redan i fredags och den tröttheten har ju bara byggts på med de två utekvällarna i rad så jag kände att söndagen fick bli vad den ville. Inga commitments, inga planer och inga skuldkänslor för någon form av slappande...så jag tror jag har varit vaken i fyra timmar sedan 02.00 inatt så det innebär en sisådär 13 timmars sömn idag, helt jävla underbart. Nu känner jag mig relativt pigg men ska inte göra mer än att duscha idag för att återigen hoppa i säng, väl där kommer jag väl att glo på några TV-serieavsnitt innan jag kastar in handduken för gott för dagen. Det sköna med nästa vecka är att den är helt oplanerad än så länge, inga happenings på någon front så vitt jag vet så det kanske bli en andningslucka i min annars så för tillfället hektiska tillvaro. Jag ska ju egentligen inte klaga men ibland kan det bara bli lite för mycket av allting...

Pokern har helt legat på is de senaste dagarna och jag tror att den kommer att göra så den närmsta tiden, har inte riktigt inspirationen just nu och så fort jag tänker poker blir jag rastlös i kroppen. Jag tror jag ska fokusera på lite annat just nu och sedan ta nya tag om en vecka eller två men man vet aldrig, jag kanske sitter där och mosar redan imorgon kväll. Det är det som är så fascinerande med detta ädla spel, man vet aldrig vad man får...

Helgens stora höjdpunkt var annars 'Pools grymma seger över äckliga Man Utd, fan vad gött det var att vi äntligen fick tvåla dit dom efter flera års obefogat stora problem att betvinga det labila och psykiskt sjuka "monster" som kallar Man Utd. Den här säsongen har börjat bättre än vad jag någonsin hade kunnat hoppas på och vi får hoppas de tendenser till bra spel som skymtades i lördags håller i sig till CL-premiären på tisdag mot Marseille. Det ska bli så skönt att få beskåda en del av matcherna i HD numera, för er som funderar på att införskaffa HD kan jag bara säga att det är värt varenda krona. Shit vilken bild! Så nöjd med det hela de stora följdeffekterna till trots, nu är min TV-beskådarhörna nästintill fulländad.

Nej, dags att lägga ner och gå för att sova lite till, på återseende...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Robban,

Ville bara tacka för festen. Tyckte det var riktigt kul även om vi var så få. Höres!

Koivulainen sa...

Anders: Ok, bra att det var uthärdligt för gästerna i alla fall, de få som nu dök upp. :P Nämen, förfesten var trevlig, inget ont om den...återigen, hellre kvalitet på sällskapet än kvantitet.