måndag 29 september 2008

Dagens videor

Artist: Robyn
Låttitel: With Every Heartbeat



Riktigt skön låt från denna grymma brud som hängt med i en evighet känns det som, jag kommer fortfarande för 10-15 år sedan när man hörde henne för första gången och direkt blev kär i denna blonda cooling. Henne skulle jag kunna äkta vilken dag som helst men det är ju troligt att det alternativet någonsin kommer att bli aktuellt...låten är i alla fall riktigt bra och jag gillar när hon ungefär 2/3 in i låten börjar sjunga "It...it hurts with every heartbeat...", det känns som det är äkta smärta bakom de orden när hon liksom nästan darrar på rösten. Sicken tjej!

Artist: Rise Against
Låttitel: Roadside



Lite skön musik för er hardcore-/punkfans där ute, det här är vad Green Day skulle låta som om de var några snäpp råare och mer underground. Melodier blandas friskt med punkvrål och allmänt röj, jag gillar dessa grabbar starkt och kan rekommendera en djupdykning för er som ens tilltalas det minsta av denna låt.

Artist: The Killing Tree
Låttitel: Dressed To Fuck



Det här är Rise Against-sångarens tidigare band och det här är om ännu punkigare och råare, jag upptäckte bandet nu när jag letade efter videon till låten ovan och kände direkt att det här var värt att dela med sig av. Det blir nog till att kika närmare på vad han åstadkommit med detta bandet också, jag gillar hans röst och låtskrivarstil då den andas råhet rakt igenom. I like!

Inga kommentarer: