måndag 29 september 2008

Liten verkstad...

för tillfället men skärpning ska ske, jag har bara varit otroligt busy och otroligt trött så det har inte funnits tid eller ork till att skriva något i bloggen...men mest kanske för att det inte funnits alltför mycket att förtälja. Fredagen ämnades ju avslutas med afterwork och jag hade verkligen sett framemot det hela men jag stupade på mållinjen då jag har åkt på någon form av förkylningstendenser, dessa elaka basilusker däckade mig direkt vid hemkomst i fredags så jag sov från 15.00 till 19.00 innan jag blev människa igen. Riktigt synd för jag tror att det var bra drag och bra folk ute, det hade varit trevligt med lite kvalitativt umgänge igen men jag får ta chansen någon annan gång. Lördagen tillbringades i hemmets lugna vrå kurerandes symptomen med lite fotboll, poker och X360 och det skulle ju definitivt kunna vara värre än så. Liverpool kämpade till sig en viktoria med 2-0 över Everton och även om det satt hårt inne ser det ju hyfsat lovande ut för de röda så här i början på säsongen, det mesta har gått deras väg även om spelet inte fungerat direkt. Vi får väl se hur det hela urartar vad tiden(och vi som håller på dom) lider...

Söndagen ägnades dock åt lite livepoker igen, jag hade ju lovat att inte köra något förrän HPK Open men suget blev för stort så jag pallrade mig ner för en GP-turre och det var hela 41 pers med. De första fem-sex perioderna var totalt stendöda för mig och jag fick inga som helst kort utan vek kort efter kort tröstlöst, jag hoppades på en vändning efter pausen då jag köpte på mig en add-on och dubblade därmed stacken. Strax efter paus börjar dock saker och ting att röra på sig, jag kommer inte ihåg ordningen på händerna riktigt men jag plockar t.ex. Andreas L med QQ och lyckas dubbla upp mot Fredrik N med 44 när jag floppat set och han turnat en träff på sitt A. När det väl blir finalbordsdags ligger jag runt trea-fyra i marker med Rami K och Eric C som de värsta utmanarna framför mig i markerantal, ganska tidigt lyckas jag bluffa till mig en pott mot dessa båda herrar då brädan har fyrfärg på rivern och alla har checkat fram tills dess. Eric lägger in ett litet mesbet som jag tripplar samtidigt som jag försöker se stenhård ut, detta då jag sitter på A9spader och inte har ett skit. Rami viker och Eric våndas en stund innan han också viker till min stora lättnad, jag slänger upp mina kort med ett brett leende och får publikens jubel och glada tillrop som belöning utöver de nyinförskaffade markerna.

Efter en stund hamnar jag dock i min dräparpott och i det läget är jag chiptvåa och Rami K chipetta, han sitter på BB och jag på SB. Det är fold fram till mig så jag synar upp hans BB bara för att, han checkar lite lugnt och vi får se en flopp. Den kommer 753 rainbow och jag känner att jag borde leda så jag bettar ut 4k som är exakt pottbet i det här läget, ganska snabbt slår Rami om till 12k och jag hesiterar för ett ögonblick. Sett till hur han är som spelare kan han ha allt mellan himmel och jord här, jag tror instinktivt att han försöker spela bort mig med ingenting men jag känner mig lite feg så jag synar bara. Turn kommer med ett perfekt bluffkort i form av 6 och jag tvekar inte länge innan jag trycker in 12k varpå Rami börjar muttra, han synar dock relativt snabbt och vi får se en river i form av en 2:a. Här känner jag att enda sättet för mig att vinna potten är att trycka all-in och fullfölja min representation av något spelbart, jag tror fortfarande att jag mycket väl kan leda eller att han har en hand som han borde hitta vik. Min all-in är i storleksordningen pott och Rami får något att fundera på, han sitter och analyserar och funderar och försöker hitta tells hos mig med lite lögner(ska det visa sig senare). Jag håller dock masken även om jag måste erkänna att sväljandet inte var världens enklaste i just det läget, konstigt vad lite kortspel kan göra med en. Tyvärr för min del hittar Rami till sist en syn(rätt rejält tveksam i mina ögon) med 53 och jag tror att turrens insats samt hans brådska till Sunday Warm-Up gjorde att han hittade den mirakulöst. Hade det varit HPK Open tror jag(och hoppas jag) att han hade hittat viket för det är inte mycket han spöar med den brädan och den satsningshistoriken. Brädan ger ju helt spelbara händer från min sida så som 89, 76, 75, 64 eller vilket som helst par av 33, 55, 66 eller 77 en trolig existens som mina hålkort, jag limpar ju dock från SB och det kan ju vissa hävdar utesluter en del av dessa händer men inte i mina ögon. Jag tycker jag gör vad jag kan för att vinna potten, sedan kan man ju diskutera om jag överhuvudtaget har att göra i potten med J7o. Jaja, friskt vågat och hälften vunnet, återigen gick jag för seger och visste att jag förr eller senare var tvungen att gå upp emot antingen Rami eller Eric för min existens. Tyvärr spelade inte Rami så som jag ville den här gången... :)

Jag måste lugna alla er som är oroliga efter mitt avklarande av Lego Star Wars, jag förstår att ni bekymrar er om vad jag fyller min tillvaro med nu men jag kan lugna er med att jag gått över till Lego Indiana Jones nu. Det kan vara svårt att tro för många men dessa spel är faktiskt roliga, de påminner en hel del om Zelda-spelen till Nintendo i sin upptäckarglädje och alla olika förmågor man upptäcker vartefter vilket gör att varje bana får spelas om minst en gång för att man ska kunna hitta alla hemligheter. Jag älskar sådana spel som avkoppling, när man inte behöver tänka så mycket och mest charmas av spelglädjen...helt underbart... Jag lyckades dock köpa några nya spel också då jag hittade de till lågpris och ett av dessa var ett spel som heter Lost Odyssey, det är ett rollspel som ligger på 4(!) skivor så där lär jag ju få något att bita i. Jag har provat det lite grann och kan säga att det är minst sagt mäktigt, det är enormt välrenderade filmsekvenser hela tiden och en bombastisk stämning vilar över hela kreation som handlar om en snubbe som är odödlig men inte minns något av sina tidigare öden. Det är upp till spelaren att börja nysta i denna härva och del för del undanröja hans förflutna, spännande värre...

En annan fascinerande företeelse just nu är boken jag läser, "De välvilliga", den har en grym dragningskraft och man sugs verkligen in i berättelsen även om den är väldigt okonventionellt upplagd och berättartekniken väldigt krävande. Boken är som sagt på 900 sidor men jag börjar redan efter 150 önska att den var ännu längre, jag längtar varje kväll efter att få plöja ett antal sidor mer av denna SS-officerares öden och äventyr. Jag känner dock att min tid inte räcker till riktigt just nu då det är så otroligt mycket som pockar på min uppmärksamhet: poker, film, spel, böcker, TV-serier, umgänge, fotboll...det finns hur mycket som helst att ösa ur men bara 24 timmar på ett dygn. Suck suck suck...

Nu ska jag ta och diska lite och fixa en matlåda för första gången på år och dagar, må väl!

Inga kommentarer: