lördag 6 september 2008

Fotboll & Rock Band...

Efter en dag fylld av vardagssysslor så som kebab-ätande och fönsterputsande bådade kvällen gott då Plzd2BeatU a.k.a. Rille skulle infinna sig för lite fotbollsgluttande och Rock Band-lirande. Matchen i sig var inte mycket att hurra för utan mer av den krampaktiga och frustrationsladdade svenska fotbollsmodellen som vi vant oss vid på sistone, det var oroväckande lite chanser som Sverige faktiskt skapade och med lite mer otur hade Albanien lika gärna ha kunnat vinna. Nu fick Sverige 0-0 till slut och det var ungefär vad de var värda efter en patetisk insats mot ett helt klart underlägset motstånd, det bådar inte gott inför VM-kvalet och det enda goda som kan komma ur detta är att Lagerbäck äntligen inser att han gjort sitt och avgår(eller får sparken...)...

Efter matchen började Rilles och min kamp med Rock Band och det var riktigt trevligt att se varandra briljera även om den mesta briljansen återfanns hos just Rille, jag inser att jag har en ganska lång väg att vandra innan jag är i klass med honom. Vi hämtade inspiration från lite videos på YouTube men samtidigt blir man förbannad när man inser att 9-åringar är bättre på det hela än vad man själv någonsin kommer att bli, det är en tragisk insikt som slår en med full kraft när man får se det hela utspelas framför ögonen. Vi kämpade dock mer tillsammans och jag fick lite tips från veteranen som jag ska försöka förädla och använda till att lyfta min förmåga några snäpp till, jag kan dock inte låta bli att imponeras av Rilles färdigheter och det blir verkligen något att sträva efter. Det är ju skönt att se att det faktiskt går att klara några av låtarna på riktigt, jag har nästintill börjat tvivla efter mina sporadiska försök att knäcka de värsta av dessa... En helt klart trevlig kväll som säkerligen kommer att upprepas i någon form framöver...

Imorgon blir det styrelsemöte och GP för hela slanten, jag hade lite planer på att kolla på UFC-gala inatt(efter tips från Rille) men tröttheten sätter helt klart gränser så det blir nog ganska snar däckning i säng efter ifärdigställandet av denna blogg. Kvällen blev ju inte alkoholfri heller utan det intogs lite vin och whiskey kvällen till ära så lulligheten är ju helt klart ett faktum som även påverkar sängens dragningskraft. Nej, nog svamlat för ikväll och på återseende imorgon...over and out, my dear friends...

Inga kommentarer: