onsdag 10 september 2008

Miserabelt värre...

Jag vet inte vad jag har hamnat i för tillstånd nu men jag är typ Midas fast helt tvärtom, allt jag rör vid blir INTE till guld utan bara till skit. Ni vet, X360 dog ju häromdagen efter att jag började rigga upp förstärkaren och så höll bilen på lägga av igår, idag var det köksklockans tur. Jag bytte batteri på den och satte upp den enligt min patenterade kardborrelösning men tror ni inte att det gav vika den här gången och klockan brakar i backen med följdeffekten att den delvis pajar. Jag börjar känna mig riktigt nere nu över alla mishaps som väller över mig, att jag sedan bara hela tiden får återbud till min fest på lördagen gör ju inte saken bättre. Är jag inte alls så populär som jag trodde att jag var? Ibland är verkligheten alldeles för brutal för att jag riktigt ska palla med den...

Teknikdebaclet är över för den här gången i alla fall(ta i trä) då jag idag fixade till det sista och har nu ställt allt iordning, det var faktiskt en ganska stor skräll att alla högtalare funkade direkt efter inkoppling idag med tanke på min dagsform. Det är bra knäckande ska ni veta att åka på tjuvsmällar hela tiden, det tär på psyket och man börjar tvivla på det mesta. Jag vet inte hur jag ska ta mig ur den här allt-runt-mig-går-sönder-känslan, knappt jag vågar göra något överhuvudtaget mer. Jag var rätt nöjd med min kväll innan klockans självmordsfall, jag hade tvättat duschen och spisen samt då fixat tekniken men aldrig får jag känna att jag har saker under kontroll.

Jag kollade i alla fall på Sverige-matchen i HD-format och det är grym skillnad ska ni veta, jag ångrar inte en sekund att jag införskaffade HDTV-boxen för den kommer att rädda många helger och kvällar framöver. Det enda dryga under matchen var att bilden hakade upp sig titt som tätt men det förutsätter jag kallt att det berodde på sändningen och inget annat, jag har ju lullat runt på andra HD-kanaler men inte upplevt samma sak så...Sverige gjorde ju en värdelös insats återigen och det vara bara några tillfälliga vitamininjektioner som gjorde att de kunde avgå med segern, jag börjar bli allvarligt orolig för laget och dess möjligheter att fixa en plats till VM. Det känns inte som att spelsystemet fungerar och spelarna håller ju pinsamt låg nivå, bara att titta på Zlatan som nu gjort två matcher där han mer eller mindre varit osynlig. Avdankade Henke spottade ju upp sig lite i dagens match men det räcker inte långt när materialet runtomkring underpresterar å det grövsta, det blir nog till att kämpa som fan för att ro hem det här. En positiv skräll idag var att Finland plockade en pinne av Tyskland hemma, de ledde ju tre gånger under matchen men lyckades inte hålla undan ändå. Lite av det finländska kollektiva syndromet där, att aldrig kunna fullfölja utan spela bra fram till slutet...vi behöver ju bara säga ishockey så förstår alla. Ni ser, ännu en anledning för mig att känna misär...blä för detta...

Jag tankade in lite pengar på SS idag men de försvann på en halvtimme efter delvis dåligt spel från mig och delvis oflyt i allin-situationer men det är ju pokern, kort och jävlig helt enkelt. Nej, nu ska jag försöka leta mig i säng, har ju varit en komaliknande tingest de senaste dagarna och jag måste verkligen försöka hitta lite sovtimmar. Zzzzz...

Inga kommentarer: