onsdag 24 september 2008

Koma koma koma...

Nu är min tillvaro verkligen automatisk för det känns inte som att jag gör något vettigt och tiden bara flyger iväg utan att jag inser vad som egentligen händer, som tur är lyckades jag stänga ett svart hål av tidsåtgång ikväll då jag äntligen maxade Lego Star Wars. Det tog bara 55 timmar av mitt liv som jag hade kunnat använda till att:

- Titta på 55 avsnitt av valfria TV-serier
- Titta på drygt 30 filmer
- Flyga jorden runt
- Sova
- Masturbera 550 gånger
o.s.v...

Ibland väljer man verkligen rätt grejer att fokusera på, herre jösses...tur att jag har Lego Indiana Jones att fortsätta med nu. :) Batman kommer snart också...nej, seriöst, jag ska ta tag i Rock Band snart igen och försöka jobba igen lite av gapet mellan mig och kungen av Västerås. Snart tillkommer fler trumsugna i Rock Band-groupieskaran då Niqlas får det till sin PS3, liiiite jobbigt bara att försöka få ihop ett band med minst tre trummisar. Det kan nog bli det allra första bandet i världshistorien där alla satsar på rytmsektionen...

Sjukt med den senaste skolskjutningen i Finland, det börjar ju likna lilla USA i mitt fädernesland där händelseförloppet denna gång var sjukligt likt det som inträffade för ett knappt år sedan. Jag har sett det här miffots videos från YouTube där han kör sin klassiska skolskjutarposering med lite avlossande av ett handeldvapen, det mest tragiska är nästan hans värdelösa engelska när han uttalar orden "You will die next!" och pekar fingret mot kameran innan han avlossar en salva. Om han ens hade fått det rätt...nej, nackskott på sådana här fega lirare som är urkaxiga innan sina dåd men när de väl genomfört skiten och ska stå för konsekvenserna så försöker de ta sina liv. Hur trovärdigt blir det då när man inte i slutändan ens orkar ta diskussionen utan bara blåser sig själva till nästa dimension? Ifall de vore så överlägsna oss andra i människorasen borde de väl ha ryggrad nog att stå för det de gjort och basunera ut till folket att de minsann inte ångrar något, att de står för varenda skott och mord. Nejdå, dessa småglin till idioter ser till att ta expresståget härifrån och lämnar familj och vänner i ett oförklarligt kaos där ingen fattar något. Fy fan säger jag...

Det var ju lite innebandy igår och det var nog den sämsta omgången på länge för egen del, ingenting fungerade för mig och av fem möjliga matcher lyckades mitt lag vinna en men det var den sista som tur var så jag fick gå därifrån som en vinnare i alla fall. Jag var på väg att börja grina där ett tag eftersom det gick så otroligt uselt men som tur var lyckades jag hålla mig, tror den sista eventuella respekten för mig hos polarna hade försvunnit i så fall. 111,1 kg landade vågen på den här gången och det händer inte mycket inte, dock har jag inte lyckats hålla mig från godiset helt samt kvällspromenaderna har uteblivit brutalt på sistone(har ju i och för sig bara knallat runt cityringen två gånger men vad fan... :) ) så det kanske inte är mer att vänta. Jag måste nog ta nya krafttag och skärpa till mig men det är så svårt med långa arbetsdagar och annat som pockar på ens uppmärksamhet men för att citera en landsman: "Det måste vara äckligt disciplinerat...".

Nej, inte mycket nytt att förtälja annars utan jag måste återigen jobba på mina sovtimmar då det blir alldeles för av dessa under veckorna och så får jag sova ikapp under helgerna, inget bra långsiktigt koncept. På fredag lutar det åt lite afterwork dessutom och om jag inte skärper mig lär jag inte behöva mer än en Bacardi Apple för att somna så vackert under något bord, det har jag ju hört är väldigt framgångsrikt beteende i de täcka könets ögon. Hungrig som en gris är jag också...nej, nu är det natti...natti...nattinatti...

4 kommentarer:

Nicklas sa...

det sjuka är att de flyttat fram releasedagen från torsdag till fredag. Min förhoppning är att de redan börjat sälja på nån av el-kedjorna eller på ica maxi. De brukar inte ha mycket koll där. Om man dessutom lovar att köpa två liter mjölk och en torr limpa också så kanske man kan övertala dem ändå :)

Anonym sa...

Nu är ju tomten på g med Rock band också. Investerades idag och tagit mig igenom 30-talet låtar på Medium åtminstone :)

Koivulainen sa...

Ok, boys, snart dags för riktig hardcore-grind av Rockband:

Banduppställning:

Plzd2BeatU: Trummor
Koivulainen: Trummor
Barbafish: Trummor
Tomten: Trummor

Sick shit! :D

Min arena är öppen anytime för lite bandlir!

Anonym sa...

svensk : Manager