måndag 22 september 2008

Lego-grind...

Jag vet, det är nästintill patetiskt att erkänna det men jag har fått någon form av tvångstanke gällande det sketna spelet som går ut på att jag ska maxa det om det så är det sista jag gör. Jag håller på att spy på alla små legogubbar just nu och måste verkligen tvinga mig igenom den 73:e genomspelningen av varje nivå, det är nämligen det som krävs för att låsa upp alla extra grejer och så vidare. Jag är bra nära nu, jag har klarat 96% av spelet och 2-3 timmar till så är saken biff. Då kan jag stolt stå där med 1000 achievement poäng och se glad ut...eller något...kanske mest grina över att jag slängt bort typ 50 timmar av mitt liv på ingenting. :) Men som om det vore någon skillnad mot vilken dag som helst?

Jag måste bara bjuda er på en mening ur den nya boken jag börjat läsa:

"Med röven fortfarande full av sperma hade jag alltså bestämt mig för att ta tjänst vid Sicherheitsdienst."

Är det världsklass eller är det världsklass? Jag garvade högt för mig själv i sängen igår kväll när jag läste den meningen och jag tyckte den var för bra för att inte dela med mig, boken heter "De välvilliga" och handlar alltså om en fiktiv SS-officer under andra världskriget. En helt klart annorlunda bok där det på 900 sidor går typ fem kapitel och snubbens berättelse hoppar fram och tillbaka i både tid och rum så det gäller att ha tungan i rätt mun för att hänga med. Jag har hittills bara läst runt 80 sidor men helt klart en intressant upplevelse så här långt, jag får återkomma med ett slutgiltigt omdöme när jag plöjt de kvarvarande 820 sidorna.

Bortsett från spelgrindandet blev det ett stycke tvättstuga idag men innan dess hann jag med ett besök på Maxi Erikslund, jeeesus vilken kassörska jag betjänades av idag. Jag var på mitt observationshumör och iakttog människorna runtomkring mig med en viss nyfikenhet, det är alltid en massa intressanta karaktärer ute på allmänna platser. Nåväl, jag försöker se ifall det är någon tidigare favorit som sitter vid någon av kassorna men så vitt jag kan se ser det dött ut så jag tar första bästa där då den här tjejen sitter. Framför mig har jag en annan yngre kille(jag ser mig själv som det fortfarande) som bara köper en påse lösvikt, jag iakttar dock kassörskan när hon betjänar honom och jag kan verkligen se hur hon söker ögonkontakt med honom gång efter annan. Det är så uppenbart att jag nästan blir lite sotis över att troligtvis inte få samma behandling men ack vad jag bedrog mig för när det väl är min tur är det samma behandling, första hälsningen "Hej" och hon klistrar fast sina blå i mina blå. Jag får le lite försynt och harkla mig för att kunna slita blicken, jag för kortet genom kortläsaren lite klumpigt men när jag väl knappar in pinkoden lyckas jag återfå lite av min spelade coolhet. När jag dock ska ta emot kvittot blir det samma visa igen fast ännu "värre", hon verkligen borrar blicken i mig och ler lite förföriskt samtidigt som hon nuddar min hand med sin i samband med kvittoöverlämnandet. Omtumlad stapplar jag till packningsplatsen och har till en början lite svårt att orientera mig, jag hinner dock slänga en snabb blick bort mot henne och ser hur hon sitter med ett snett leende och lite rödblossiga kinder. Jag vet inte om det bara var inbillning från min sida men vackert var det, mer sådant i vardagen...nu har jag en ny favoritkassörska på Maxi. Länge leve ICA! Undrar om jag inte måste åka förbi imorgon och köpa tuggummi där?

Pokern är stendöd för tillfället, som jag redan klargjorde igår, och det känns bara bra för tillfället för jag vill ladda upp för HPK Open och ge allt där. Det ska bli skitkul och jag får se GPn i helgen som en liten uppvärmning, en värdemätare på hur jag lyckats bibehålla min form från satellitandet i september.

Nu återstår egentligen bara en dusch och sänggång, jag ska väl dock hinna plöja några sidor ur SS-boken också innan John Blund ska få ta mig hårt bakifrån. Sov gott!

Inga kommentarer: