tisdag 16 september 2008

Sportigt för hela slanten...

Kvällen har gått helt klart i sportens tecken då det först avklarades ett knappa tvåtimmarspass med innebandy innan det var dags för lite CL-fotboll med Liverpool, innebandyn gick bra där jag vann fyra av fem matcher och gjorde väl en del mål och pass vilket dock inte är någon större bedrift då det vore konstigt om jag inte var inblandad på något sätt eftersom vi bara är tre ute på plan hela tiden. Jag lyckades dock sätta in en riktig Scott Stevens-tackling på en kille men som tur var fullföljde jag inte utan satte bara ut stjärten lite diskret så att han fick sig en kyss i magtrakten, alltid lika skönt att köra sådana men självklart bedyrade jag min oskuld direkt efteråt och förklarade att det inte ALLS var meningen. Inga axlar ur led den här gången och det måste ses som en stor framgång, jag vägde mig rutinmässigt efter spelandet och måste tyvärr konstatera att jag åter är uppe på 111,2 kg men det är ju inte heller så konstigt med tanke på min svullarhelg. Jag ska skärpa mig, I promise...

Fotbollen var ljuvlig att beskåda återigen, de kära röda går som tåget just nu även om spelet inte övertygar i alla lägen. Precis som jag hoppades, och förutspådde, igår klev Babel in tillsammans med Gerrard och Torres för att stärka upp startelvan och Gerrard övertygade rejält då han dunkade in två mål en bit in i första. Babel hade en bra match igen men missade en hel del, eller ska vi säga att målvakten räddade eftersom målvakten bl.a. vid ett tillfälle har enormt med flyt när Babel dundrar på ett skott från typ en meters avstånd och burväktareländet får bollen på sin arm. En stabil insats från Liverpool i alla fall och tre viktiga poäng, tyvärr haltar spelet lite fortfarande men de kan ju sin cup-fotboll så de kunde kontrollera matchen i andra halvlek. Nu väntar Stoke på söndag och det borde vara tre friska pinnar i ligan igen men man vet aldrig, de har ju som svårast mot skitlagen i ligan. Skönt med denna start i ligan och CL i alla fall!

Utöver dessa happenings finns det inte så mycket att förtälja, jag ska försöka leta mig i säng alldeles strax då jag var mer än lovligt trött idag igen fastän jag hade en sovdag i söndags. Den kommande helgen ska jag nog hålla så passiv som det bara går och grinda lite TV-serier och Rock Band, allt för att vila upp mig då det blir full rulle framöver med allt möjligt. Sov gott...

Inga kommentarer: