lördag 18 september 2010

Att man aldrig lär sig...

Gårdagskvällen var tänkt att bli en soft hemmakväll utan några som helst äventyr men tyvärr höll inte mina nerver för detta, jag trillade ändå ner på Aqva med en vinare i hand. Det kördes ju en 6-handed mini-VSOP som jag valde att inte delta i i och med att jag kom ner först senare men det slutade med lite annat spel för min del, det roliga tog slut runt 02.00 dock och det var bara att ta en taxi hem. Bitter, utdragen och ensam. Jag sov till 10.00 idag men ändå är jag som en urvriden trasa, jag är nog på väg att krackelera som människa tror jag. Dessutom har jag en oskön knöl i ljumsken som tycks bli ömmare och ömmare för varje dag, cancer någon? Fan vad skönt mindset jag har en lördag som denna...

Jag har kollat på två filmer:

Titel: The Expendables
Genre: Action

Jag hade inte stora förväntningar inför den här filmen men inte ens de infriades och jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt eländet, Stallone har försökt sig på någon form av "rolig" film där han samlat de senaste årtiondenas action-"elit" för en over-the-top-orgie i högoktanigt skjutande och slagsmål. Jag tycker det bara blir pinsamt då man inte riktigt bestämt sig för om det ska vara parodi eller blodigt allvar, det finns ingen finess i storyn och den är lika förutsägbar som det faktum att jag måste bajsa tre gånger om dagen. Nej, ni kan lätt ägna 1 1/2 timme av era liv åt roligare saker...

Betyg: R

Titel: Cell 211
Genre: Drama

Den här filmen fick jag tips om från Valterego, det lät intressant med en spansk fängelsefilm och rätt intressant blev det. Det handlar om en nyanställd vakt på ett fängelse som av misstag hamnar mitt i ett fängelseupplopp och för att överleva måste han låtsas vara en intagen, det är ett rätt fräscht och för mig tidigare obekant filmscenarion. Nåväl, storyn är helt ok och det är hyfsat bra skådisar rakt igenom, det blir dock aldrig riktigt obehagligt utan det är rätt mycket urtyperna för sådana här filmer som visas upp. I sin helhet är det dock en helt ok film som absolut är sevärd, alltid skönt med lite annorlunda upplägg och icke-engelsk kvalitet.

Betyg: R R R

Nu ska jag nog ut på Björnön för att rensa skallen lite, känns som det kan behövas...

Inga kommentarer: