torsdag 9 september 2010

"Har du sjuan så får du ha det..."...

Jaha, igår var det dags för lite livepoker igen och Aqva stod för underhållningen, 21 personer letade sig ner för en liten JP-turre. Jag börjar bra återigen, förra gången fick jag ju en färgstege som jag slog ut en snubbe med fort och den här gången är det ett fyrtal som får stå för en hyfsat tidig uppdubbling. Jag har J7ruter som jag hänger med på pre, floppen kommer 7A7 och HelenGu bettar ut och jag synar bara. Turn kommer K och hon bettar ut igen med efterföljande syn från mig, här är jag fortfarande lite osäker på hur pass bra min hand är även om jag självklart tror att den måste vara riktigt stark mot det mesta. Rivern kommer dock med en förlösande fjärde sjua och efter att HelenGu bettat ut ännu en gång kör jag Hollywood-style på hög nivå, jag börjar låtsas-fundera och titta lite på henne och fråga om hennes marker tills jag till slut fäller Oscars-repliken "Jaja, har du sjuan får du ha det, jag går all-in...". Hon instasynar men blir ack så besviken när hon får se mitt fyrtal, bara att tacka och ta emot och eftersom hon vann förra turren får jag dubbla jackpotpoäng för min placering i den här turren. Det fortsätter på den inslagna banan och jag hänger på i täten utan att göra något större väsen av mig och till slut lyckas jag knipa en tredjeplats, återigen ett bra liveresultat och det bådar som sagt gott inför SM på Malta även om Aqvas startfält inte direkt är att jämföra med det som kommer att finnas på plats vid SM. Vi har ju dock en del EPT-lirare bland medlemmarna så helt oävet är inte motståndet...

Annars är jag helt mindfucked just nu, privatlivet svänger och kränger som aldrig förr och även om grunden finns där är det rätt jobbigt just nu. Mycket energi går åt och jag känner mig konstant trött, att det sedan har tillkommit ytterligare privata bekymmer gör inte saken bättre. Nej, det är bara att försöka bita ihop och härda ut, det måste bli bra någon gång...

Planerna för resterande delar av veckan ser ut som följer:

Ikväll: Lite Gears på X360 för att få ut lite aggressioner
Imorgon: Aqva igen för mini-VSOP #2 PLO
Lördag: 1 100 kr-turre i Örebro i sällskap med Valterego
Söndag: ?

Det är alltså något mest hela tiden och så allt det andra på det, inte konstigt att man känner sig som en urvriden trasa varje kväll. Nog för att det ändå känns bra de kvällar det känns bra men det har inte känts så bra alla kvällar på sistone...jaja, jag lever på hoppet och tror att det blir himmelriket nästa för mig. Och nej, jag menar inte att jag ska dö...for fucks sake...

Inga kommentarer: