lördag 25 september 2010

T -13 hours...

Det är väl ungefär 13 timmar kvar tills jag ska sätta mig i bilen och börja brumma mot Arlanda, allting är avklarat rent logistiskt så nu återstår bara slutförandet av packandet och de sista förberedelserna på hemmaplan innan det bär av. Det ska bli ruggigt skönt och speciellt när man tittar ut i gamla, gråa Västerås och ser de gråa molnen som belägrat staden tillsammans med en snål blåst. Enligt vad jag förstått är temperaturerna på Malta i närheten av 25-30 C och även om jag inte är en direkt solfanatiker har jag ingenting emot lite sol och värme nu faktiskt, bara att ta med sig lite solkräm och njuta av livet.

Igår blev det ett besök på Aqva som dock blev hyfsat kortlivat, jag åkte ur turbo bigstacken hyfsat fort och fick ägna mig åt min vinflaska desto mer. Det blev lite mer spel efteråt men inget dramatiskt så jag var hemma innan midnatt och somnade skönt salongsberusad, det är en mysfredag om något. Idag hade jag tänkt köra main mini-VSOP också men insåg att det blir alldeles för stressigt om jag sa ge mig i kast med det, jag kommer inte att kunna köra mitt A-spel(om jag nu har något sådant) och jag kommer känna stress över det som behöver fixas. Istället blev det en chilldag hemma, ångrar det inte direkt även om det suger i pokertarmen.

Jag ska som sagt försöka uppdatera er så ofta jag kan från Malta och det innebär förhoppningsvis ett inlägg om dagen i alla fall, jag borde ju kunna hitta tid för det mitt i all min icke-aktiva tillvaro där. Håll tummarna för att mitt deltagande i SM leder till mer och mer intressanta inlägg ju längre veckan lider...

Inga kommentarer: