tisdag 14 september 2010

Pokerallsvenskan...

Idag tisdag kördes då första omgången av pokerallsvenskan och den blev hyfsat kort för mig, inte på grund av dåligt spel utan på grund av Fru Fortunas behov av att rövknulla mig igen. Jag börjar bra och plockar lite potter här och där och bygger upp min stack till 3k från startstacken på 2k, nu får jag KK som jag slår upp pre och får syn av en Tidaholmare. Floppen kommer JJQ och jag bettar, han ställer och jag synar. Han har Q9 eller något dylikt, turn Q, river blank. Tack för den... Jag är nere på 1,2k och får 69ruter några händer senare som jag synar en 3xBB med, floppen kommer T73 med två ruter och jag har alltså flush- och hålstegdrag. Jag kommer inte ihåg om vi checkar eller bettar men jag tror nog att jag bettade med min starka draghand, turn kommer i alla fall en Truter och färgen sitter. Jag pushar och den andre instasynar med Q-hög färg på hand, grattis. Jag är ute efter en kvart och kan hitta på roligare saker att göra... Som det verkar så tar i alla fall Aqva hem första omgången och inkasserar tre poäng, grattis till HPK som också lyckades med detsamma. I deras fall tror jag dock inte att någon motståndare ens ställde upp... :)

Innan pokern idag hann jag med ett innebandypass och sjukt nog verkar inte orken ta sig fastän det här var tredje gången jag körde, bröstet brände som aldrig förr och jag trodde jag skulle dö efter första matchen. Det som dock är skönt är att spelet verkar ta sig, jag gjorde en hel del mål och la fram schyssta mackor a la Gretzky så än finns det hopp för det här bleka och lönnfeta liket. Bara skönt att röra på sig men självklart vill man ju prestera väl också och inte bara löpa runt som en skadeskjuten höna...

Igår satt jag och slaskade lite PLO på SvS och lyckades plussa 2k drygt, jag var ett tag uppe på 4k plus men tabbade mig i en hand där jag tappade runt 1,5k och det var helt och hållet mitt eget fel. Pokern går bra just nu och det känns som att jag har mitt spel under kontroll, bara som sagt att hoppas att det håller i sig till Malta så det kan klonkas stort. Jag åker dock dit med noll förväntningar, vill inte bygga upp något utan åker dit med insikten om att jag inte har något att förlora. Jag tänker inte spela som om det vore scared money utan kommer att se turneringen som vilken turnering som helst, jag är ju dock medveten om att det till en början kommer att vara en aning nervöst och speciellt ifall jag får någon större profil vid mitt bord. Jag ska dock sikta på att köra mitt vanliga Koivu-spel och hoppas på att det håller...

Jag kollade på en film i helgen:

Titel: Iron Man 2
Genre: Action

Robert Downey Jr är tillbaka som Tony Stark alias Iron Man och historian tar vid där den förra filmen slutade, superhjälten börjar dock lida av besvär från sin energikälla och måste hitta på något fort innan det går så långt att han får kasta in handduken. Det är kring de aspekterna det börjar snurra på och om jag tyckte att första var helt klart sevärd så är den här andra delen miserabel i mina ögon, storyn suger och det är bara helt ointressant hela vägen. Det känns väldigt färglöst och det finns ingen finess i det hela, Downey spelar dock sin roll hyfsat som en labil superhjälte men hur många gånger har vi inte sett det. Hancock? Nej, ni gör nog bättre i att ägna er åt något annat än detta...

Betyg: R

Jag håller på att kolla på The Expendables och som intrycket verkar så kommer den filmen att få motsvarande Iron Man 2s betyg, inte bra på en fläck.

Imorgon blir det väl turnering på Aqva i vanlig ordning även om jag skulle behöva lite ledig tid, vi får se hur jag gör i slutändan. Torsdag blir det väl antingen Pokerallsvenskan eller lite xboxande, fredag Aqva och helgen är oskriven än så länge. Fan, jag borde ta ledigt i ett par veckor och bara pilla mig i naveln...skulle behöva det...

Inga kommentarer: