söndag 5 september 2010

Skev tidsuppfattning...

Jag slogs av tanken idag att det kanske är läge att skriva ett nytt blogginlägg eftersom det faktiskt gått typ tre-fyra dagar sedan sist, döm min förvåning när jag kollar in bloggen och ser att det är en vecka sedan senaste inlägget. Jag säger det, seriöst så flyter alla mina dagar ihop numera och till och med far min gnäller över hur lite jag hör av mig till dom. Enda ursäkten jag har är att jag har så otroligt mycket...men samtidigt kan jag ligga i soffan och köra TV-spel i ett par timmar, det är ju knappast "att ha mycket att göra" enligt hans uppfattning. Nåväl, här är jag i alla fall och en vecka har gått, jag ska försöka få med det viktigaste som jag kan komma på i alla fall även om hjärnskakningen får skyllas för en del av förvirringen.

Pokermässigt har det gått helt fortsatt ok även om vinsterna inte har inkommit i samma takt som förra helgen, jag har dock inte spelat så överdrivet mycket heller utan det mesta spelet har varit på livefronten. I onsdags fick jag rycka in som vice klubbvärd då den ordinarie var däckad med förkylning och jag tyckte onsdagsturren avlöpte utan några större incidenter och jag var en excellent klubbvärd, jag höll lokalen konstant ren på skräp och ryckte in som dealer mot slutet också varpå spelarna kommenterade att de nog aldrig sett en lika effektiv dealer. Hatten av för sådana fina omdömen! Det smådryga var väl dock att jag inte var hemma förrän runt 01.00 och hade klockan på ringning 06.00 men det är smällar man får ta, imponerande var att se hur HelenGu tog sin andra raka seger på klubben. Tjejerna börjar sätta sin prägel och det är riktigt kul, hyfsat mansdominerat inom pokern annars... I onsdags betalade jag också in mitt inköp till main event i SM, tattarna på förbundet har dock ännu inte bekräftat att pengarna kommit fram vilket jag tycker är under all kritik. Senast dagen efter ska det ju trilla in ett litet mail om att allt är lugnt(om så är fallet) men ännu inget ord från de små liven, trots att jag skickat påminnelsebrev och allting. Det är ju inte så kul att inse på plats att man faktiskt betalat in på fel konto eller något...

Igår lördag var det dags för första mini-VSOP på Aqva och det var en vanlig Texas hold'em som skulle avklaras, 22 startande varav undertecknad självklart var en. Det började bra direkt för mig och jag startade mitt stackbyggande ganska snart, genom att vinna lite här och där var jag snart bra med i matchen. När vi bryter tredje bordet sitter jag väl på runt 45-50k av ca 275k i spel och jag hamnar i en 50k-pott när jag floppar färgen med 86klöver på hand och motspelaren floppar färg han också fast Q-hög då. Inte så kul men jag biter ihop och fortsätter gneta på, jag lyckas hålla mig flytande och bygga på stacken och när finalbordet väl inleds ligger jag bra till. Motsåndarna åker en efter en och till slut står det mellan mig och Kribba om vem som ska ta hem det och när HU börjar är vi hyfsat lika i marker men efter lite sluggande får han ner mig till 40k vilket inte är mycket när han sitter på 230k, jag desperattrycker in allt med Q8hj och får syn av KJ. Flopp kommer J89 med en hjärter, turn är en hjärter 3:a eller något och rivern ger en förlösande hjärter-K. Uppdubblingen är ett faktum och det smäller några händer senare igen, jag har J8spader på hand och slår upp det pre med syn från Kribba. Floppen kommer bara spader och jag gör ett halvvekt bet som Kribba slår om all-in på och jag instasynar, han vänder upp 9T för toppträff och 9:a i spader. Det känns bra men när turn parar bordet börjar jag få dåliga vibbar men som tur är blankar river. Nu är jag i ledningen en stund men återigen jämnas stackarna ut efter en stunds sluggande, jag säger till dealern att det vore bra med en rigghand nu så vi får ett slut på detta. Handen efter får jag QQ som jag slår upp och får en all-in från Kribba på, jag blixtsynar och han visar upp AKo. Floppen kommer JTx, turn K och river A. Min seger är ett faktum och mini-bucklan får följa med mig hem...det var en riktigt skön seger då jag historiskt sett har svårt mot Kribba, han spelar väldigt irrationell poker och man vet aldrig var man har honom så all heder åt honom för att vara svårspelad. Nu har jag två vinster på Aqva de senaste två veckorna så det känns definitivt bra inför kommande äventyr...

Idag bokade jag också flyget till Malta så nu blir det att åka den 26:e sep och komma hem 3:e okt, som det ser ut nu så är ju torsdagen den första speldagen för mig så innan dess blir det väl bara allmänt chill där nere och jag tror inte det kommer att vara något problem att bara slappa om det är så. Det som återstår nu är boendet, det känns lite dyrt med €100 för dubbelrum på det av Svepof rekommenderade hotellet och så måste jag ju i så fall hitta en rumskamrat också. Klart jag är öppen för förslag om sådana finnes annars får jag ju försöka rota fram ett enkelrum någonstans...

Utöver pokern har det väl inte hänt så mycket, jag har inte kollat på TV-serier, jag har inte kollat på film, jag har knappt spelat TV-spel, jag har inte gjort något spännande alls egentligen. Det finns ju en naturlig och ljuvlig förklaring till detta så det behöver vi ju inte gå närmare in på... :)

Nu återstår det inte mycket av helgen men innan vi kastar in handduken ska ett pass med Gears klaras av på xboxen, alltid kul att grinda loss lite med Valterego, Pure Gazer, Sandman och lite annat löst folk. Jag kan dock tipsa om att både Linkin Park och Stone Sour är på gång med nya plattor, rekommenderas för avlyssning.

2 kommentarer:

blomster sa...

Kollar elfte timmen...Vet du vilken politiker du till utseendet är lik?

Koivulainen sa...

Göran "Grisen" Persson? :)