torsdag 30 september 2010

Livet efter busten...

Idag har jag bara försökt återhämta mig efter gårdagen, jag ska återkomma med en full rapport kring min delaktighet i SM men måste bara smälta allt fullt ut. Idag har jag t.ex. inte gjort mycket mer än bara varit, jag har varit ensam på hotellet hela dagen då Hef spelat sin första dag och det gjorde han med all den äran då han tog sig vidare till dag 2. Stort grattis där! Själv roade jag mig med att sova till strax efter 12.00 för att sedan tillbringa nästan två timmar med att försöka boka om mitt flyg från söndag till lördag men det var förgäves, efter 50 minuter i telefonkö får jag veta att det inte går att boka lördagen då det inte bara är SAS som flyger den. Tilt.

Efter det satte jag mig för att nätgrinda lite PLO och det gick helt ok, dagen slutar med nästan 3k plus så det är en liten tröst i bedrövelsen. Mitt i grinden tar jag mig dock ner och käkar middag på egen hand, det blir lite vegetariska wraps på en restaurang i närheten. Jag blir dock avbruten av en hord med blomfluger halvvägs in i maten och halvt äcklad tvingas jag stressa i mig maten innan flugorna tar den... Tilt.

Hissarna på hotellet är helt skadade, det är två hisschakt snett mittemot varandra, varje gång man trycker på den ena hissen öppnas den andra. Helt absurt sinnessjukt. Tilt.

Efter maten fortsatte grinden tills Hef dök upp strax efter midnatt, vi avslutade dagen med ett skrovmål på Burger King och nej, vi åt inga Angus. Väl där blev vi dock lite rädda ett tag då det var en packad engelsman som med våld försökte ta sig in i restaurangen trots att den var stängd, vi var inlåsta som sista kunder och han kunde inte ta in det faktum att det var stängt trots att folk satt därinne. Som tur var avlägsnade han sig innan vi skulle gå...

Vädret var mer eller mindre kasst idag, måste dock erkänna att jag tappade kollen på världen runt 15.00 då jag började min grind och enligt uppgift sprack det upp däromkring men det var inget jag såg något av. Imorgon hoppas vi på finare väder och jag lär få tillbringa en dag till på egen hand på hotellet, känner mig inte tillräckligt tjenis med Henriksson & co för att tränga mig på dom utan kommer nog att köra mitt eget poolrace. Nu får ni se till att hålla tummarna för Hef som kämpar med en stack på 20k med blinds 500/1000 imorgon, ett finalbord vore ju nöten. Det är en del andra ur sällskapet som också fortfarande är kvar och lika stort lycka till till dom, vore kul med lite framgång för de "egna".

Nu ska jag stänga ner här då Hef behöver sova, han ligger redan halvt utslagen på sin säng efter tio timmars shortstack-spel. Jag lovar som sagt med att återkomma med en full rapport om mitt deltagande, jag har börjat att acceptera läget att jag inte får spela mer även om det bär emot nu när man hör om de andras framgångar. Fan, jag kan ju bättre än så...

Inga kommentarer: