måndag 3 augusti 2009

Dilba vs. Brandborn...

Ja just det, glömde ju en grej. Blev en aning förvånad när jag såg värsta krigsrubrikerna om Dilba på Aftonbladet, lite nyfiken över vad hon nu ställt till med läste jag artikeln och såg att messerschmitten Ola tydligen sågat henne rätt rejält angående "tilltaget". Tydligen så har Dilba då fått ett extra konto upplagt av Pokerstars då hon anlitades för att promota dom, när avtalet gick ut blev kontot kvar och därefter har hon switchat mellan sitt ursprungliga konto och promotionkontot av vidskeplighet. Vad som hände i söndags var att hon först bustade med ena kontot i en turre varför hon sedan bytte konto för hon ville köra en till senare turre men råkade av misstag regga sig för samma turre som hon redan bustat ur med det andra kontot. Nu anklagas hon alltså för fuskförsök...och jag måste säga att det känns ju som en storm i ett vattenglas. Jag tror inte för ett ögonblick att Dilba haft någon avsikt att fuska utan bara varit jävligt klantig, att hon har kvar båda kontona och använder sig av båda fortfarande är dock mer diskutabelt. Det här är säkert något som är mer vanligt än ovanligt men ändå, jag skulle inte riskera att få mina dineros frysta för att jag råkar ha två konton på en och samma sajt. All jävla rigg-tro är det ju bara att lägga ner direkt, alla försöker vi hitta metoder att bryta negativa mönster men då finns det säkerligen bättre sätt än att köra med dubbla konton. Vad jag dock irriterar mig smått på är ärkenörden Olas inblandning, han har en äcklig besserwissighet som jag inte riktigt köper. Visst, han är säkert kunnig inom mycket och kan bygga upp sina cases med argument och fakta...men vafan, varför ägna sig åt att klanka ner på andra när dessa andra mycket väl är medvetna att de gjort ett misstag? Jag såg något inlägg från Ola där han drog upp Dilbas gamla terroristskämt på flygplatsen och det känns ju bara onödigt, det har ju känts som att all ankdammsmentaliteten inom poker-Sverige dött ut men så blossar sån här skit upp igen. Jaja, varför egentligen bry sig? De kommer väl aldrig att sluta käbbla där i fjoll-träsk...en sak lärde jag mig dock, Dilba verkar redan ha breakat med Sehlstedt.

Inga kommentarer: