tisdag 11 augusti 2009

Gott och blandat...

Wow, det är inte varje dag jag blir approachad av mina bloggfans ute på stan men idag sprang jag på ett hängivet sådant på parkeringen till Maxi Erikslund. Jag kommer gåendes där i godan ro när jag liksom för ett ögonblick tycks känna igen en person som kommer gående emot mig men jag tvekar för ett ögonblick, dock helt i onödan då det snart kommer ett glatt "Tjaaaa Robban!". Det är ju kära ICA-Martin som är ute och spatserar, dock hinner vi inte prata alltför många sekunder innan hans mobil ringer och vårt meet-and-greet avbryts brutalt. Nåja, jag är nöjd, det är alltid skönt att träffa sina fans och låta dom få utbyta några ord med mig. Det är inte så många sekunder av mitt liv men ack vad mycket det är värt för dom...

Precis hemkommen från ännu en runda på Björnön och eftersom det är tredje gången inom en vecka måste vi nog säga att jag startat en trend, eller hur? Fan vad skönt om jag äntligen har fått igång mitt så länge planerade gång-projekt...ni märker att jag pratar så som att jag inte har någon egen vilja i sammanhanget och det är nog sanningen, jag vet inte var denna kropp tar mig från dag till dag. Ibland vaknar jag upp på de mest obehagliga av platser och det utan att kroppen överhuvudtaget vill förklara vad som hänt. Nu fick dock kroppen igen lite den här gången då det förbannade skavandet i skrevet inte vill ge med sig, vad ska jag göra för att komma bort från det? Är jag tvungen att köpa cykelbyxor/tights? Är det så? Fy fan, jag som tycker dylika byxor är bland det mest homosexuella som finns...inget fel på homosexuella dock, det vill jag påtala starkt. Kärlek är bra. Så länge inte några cykelbyxor är inblandade...

Nu är planerna på att kicka igång min ministakes-satsning hyfsat långt gångna, jag förbereder mig mentalt på det och jag tror att jag kommer att köra igång något per 1:a september. Jag måste bara avvakta lite och se över ekonomin så att jag inte förtar mig...annars så blir det nog 1:a oktober. Vilket fall som, snart lär det smälla och då kommer ni att få dagliga updates på utvecklingen. Jag har nog bestämt mig för att införskaffa Pokertracker Omaha och det blir kul att använda sig av de två dagar det tar innan rullen är gul...Ni ser, jag är redan i rätt sinnesstämning.

På tal om sinnes, lägg till sjuk och ni kommer till den rätta nivån gällande bruden som är "ansvarig" för mordet på Therese Rojo Johansson i juni. Kolla in dessa fina SMS hon skickade till hennes snubbe(mördaren):

"Glöm inte bort att du är värdelös. VÄRDELÖS! Och illa omtyckt för den du är ditt jävla svin. Glöm inte bort att du är värdelös. VÄRDELÖS! Och illa omtyckt för den du är. DITT JÄVLA SVIN!"

"Äckel. äckel. äckel. ÄCKEL!"

"Äckel"

"Varför hör du inte av dig din jävla fitta"

"Jag tror säkert du är kvar i kyrkan nu. jag vill bara veta vem du knullar"

"Vi leker en skitorlig lek här :-d"

"Jag andreas och felix, man ska ta på varandras könsorgan och så ska man säga skönkuk respektive skönmurra :-d :-d"

"Nu blev du jävligt tyst din jävla fitta"

"Men varför svarar du inte?! Jävla äckel, du är helt opålitlig. jag hatar dig. Du ligger väl och knullar med henne just nu skulle jag tro. Dö."

Alltså seriöst, för det första kan man ju fråga sig vad det är för ett litet monster den här 16-åriga tjejen är. För det andra kan man fråga sig varför inte snubben ber henne dra dit pepparn växer? Nej, istället tog han allt detta och verkligen kröp för henne för att sedan fullborda den fullkomligt vidriga och oerhört tragiska akten. Allt för tjejen som skickar honom ovanstående meddelanden. Herregud säger jag. Jaja, ni börjar nog bli lite trötta på min mord-mani för ögonblicket men jag kan inte sluta fascineras över hur sjuk den här världen är. Det verkar bara bli värre för varje dag som går...

Spelhösten ser ju by the way gudomlig ut, jag har varit inne på det förr men nu börjar det ju faktiskt närma sig. Jag la häromdagen iväg beställningar på Rock Band:Beatles och Guitar Hero 5 så de dyker väl upp här i början på september, efter det rullar det bara på med monstertitel efter monstertitel med klimaxet fullbordat när Modern Warfare 2 släpps i mitten av november. Tror fan jag får säga upp mig eller något för att hinna med och lira allt, har ju tonvis med spel redan som jag knappt hunnit bryta förpackningen på. Sicket i-landsproblem...

Börjat glo på en "ny" serie som heter "Rescue me", ny då den är ny för mig men den har rullat i fem säsonger redan. Det handlar om ett gäng brandmän i NY och deras liv efter 9/11, det är en blandning mellan drama och lättsam humor där Denis Leary spelar huvudrollen. Ni kanske kommer ihåg honom från 90-talet som en standup-komiker med ganska vulgär käft, han gör sig helt ok här och många av skämten har samma ton som han alltid haft. Jag har sett tre avsnitt hittills och det ser helt ok ut även om det inte direkt hjulas av glädje... En serie som dock fortfarande håller starkt är True Blood, kvaliteten har svängt lite den här andra säsongen men det känns som att för varje steg serien må tappa i ett moment tar den igen med två framåt i nästa. Det blir mer och mer invecklat och karaktärerna växer för varje avsnitt, gillar ju självklart Alexander Skarsgårds vikingavampyr "Erik" som slänger sig med svenska ibland. Ni som ännu inte sett serien, för er är det bara att börja plöja från säsong 1...ni kommer inte att bli besvikna.

Så då, kanske dags att runda av, ska nog läsa lite mer om alla 40 morden som begåtts i Sverige senaste veckan. Sov gott!

Inga kommentarer: