torsdag 13 augusti 2009

Working 9 to 5...actually more...

Ja, jobbet tar den mesta tiden nu så det är inte så mycket annat som ryms i min ack så upphetsande tillvaro, ikväll hade jag dock tänkt klämma in en promenad på Björnön men det sket sig av två skäl:

a) Team Sportia på Erikslund hade inga löpartights...motherfuckers...

b) Det ösregnade ute

Därmed tar jag alltså en raincheck på den men jag kan med gott samvete lova att det blir åtminstone en promenad i helgen, imorgon fredag vill jag inte offra kvällen till det utan jag tar det under lördagen eller söndagen. Jag är verkligen taggad för detta nu och bara jag kommer igång med innebandyn också så börjar det likna något på allvar, förhoppningarna är ju att vi får ihop ett gäng att lira med nästa vecka eller något. Jag tror de flesta i gänget är sugna att köra igång igen, sommaren är ju mer eller mindre över nu så vad väntar vi på egentligen?

Pokermässigt händer det inte så mycket för egen del men imorgon drar fyra fiskar från HPK till Vegas, jävla as. Jag är inte alls avundsjuk, nejdå, hur kan ni tro något sådant? 20 dagar har jag för mig att gossarna skulle tillbringa där och ni kan ju klicka in er på länkarna "Neverbluffat" och "TurboT" till höger om ni vill följa deras egna skildringar av äventyret. Det brukar bli trevlig läsning och det skulle inte förvåna mig om man får sig ett garv eller två längs vägen, jag kan fortfarande inte glömma det unika dokumentet från deras senaste resa dit då de förevigade Anders löpningar mellan toan och pokerborden. Det är priceless. Sedan är det ju en annan spännande grej på gång inom den lokala pokern, Rille är ju på väg att sparka upp dörrarna till en ny klubb som ni hittar på adressen www.clubaqva.se eller länken till höger. Självklart önskar man ju gossen all framgång i världen och jag tror på succé, en grym och hängiven kille kan ju inte leda till annat än omedelbar succé. (Nå, får jag bli hedersmedlem nu med allt detta suck-upande? :) ) Nej, det ska bli riktigt trevligt att få en klubb i stan också som komplement till HPK, det finns utrymme för en klubb till och jag kan bara se fördelar i allt samarbete som kan bedrivas dessa emellan. 3:e oktober öppnas dörrarna och förhoppningsvis syns vi där...

Jag hann klämma in en timmes nödvändig avkoppling av hjärnan med att spela "Assassin's Creed", riktigt jävla kul är det och jag älskar/hatar mig själv för att jag glömmer bort vissa spel och ger upp på dom alldeles för snabbt. Älskar för att jag har möjlighet att plocka upp dom senare och hatar för att jag borde inse fakta tidigare... För er som inte är bekanta med spelet kan jag berätta att man gestaltar en lönnmördare på korstågstiden där man under resans gång ska mörda nio potentater MEN det roliga i kråksången är att man samtidigt inser att det här är minnen som utspelar sig i en nutida lönnmördares hjärna. Han är en försökskanin på ett laboratorium där de försöker utvinna vissa minnen ur hans huvud och självklart då med onda avsikter, oerhört spännande eller hur? Nåväl, det är mycket hoppande, klättrande och skuttande och framförallt flaggsamlande(allt för achievements). Jag behöver BARA hitta och plocka 420 flaggor...då vet jag ju vad jag ska göra med den lilla fritid jag har i alla fall. Hatkärlek.

Nej, nu är det nog dags att dra sig mot sängkammaren till, tyvärr är den fortfarande tom sånär på mitt bleka anlete så jag får väl krama kudden ännu en natt...

Inga kommentarer: