lördag 15 augusti 2009

Helg e rån...

SÅ skönt med helg efter en hyfsat tung arbetsvecka, fredagskvällen vigdes åt ett besök hos nyss från Finland hemkomna föräldrar dit även de andra bröderna med respektive och familj anslöt sig. Efter några timmars häng begav mig hemåt där kvällen till största del ägnades åt softnade, mycket Assassin's Creed just nu men det går ju framåt där i alla fall. Jag har väl hittat ett par hundra av de tidigare nämnda flaggorna samt mördat tre av nio offer så det tar sig, en vecka till max och jag ska ha knäckt allt i det spelet och kan lägga det till handlingarna.

Idag lördag vaknade jag rätt sent men gjorde mig iordning på en gång för nedfärd till centrum där jag primärt skulle inhandla de numera världsberömda tightsen men även hade vissa tankar på att hitta en kavaj. Jag vandrar Köpingsvägen ner mot centrum när jag i höjd med Hemköp börjar höra en massa marschtrummor, "SLIPKNOT!!!!" tänker jag direkt men tyvärr är det bara något sketet marschband som kommer traskande under pompa och ståt. Det är rätt mäktigt när de trummar på så där men jag vill inte höra någon annan göra det än grabbarna i Slipknot, de skapar en mäktighet som är av sällan skådat slag när de drar igång med sina trummor. Ni inser ju själva att det är bra mycket häftigare med nio snubbar i masker och overaller än 20 muppar i kolonn? Nåväl, jag smet in på Nya Thulins för kavajjakt och visst slutar det med ett inköp och jag är återigen 2,9k fattigare... Efter det letar jag mig vidare till Intersport där jag efter lite förfrågningar äntligen lokaliserar ett par tights för 300 spänn, väl hemma inser jag dock att jag lyckats med bedriften att ta ett par vita istället för svarta. Aldrig blir det som man tänkt sig... Jag insåg också efter att ha provat dom här hemma att mitt paket verkligen inte marknadsför sig bra i utstyrseln, jag blev lite orolig ett tag att jag tappat den så jag var tvungen att känna efter men som tur var var den kvar. Jag kan dock lova att jag aldrig någonsin kommer att strutta omkring med enbart tights på, shorts utanpå är ett minimum.

På stan sprang jag på Lubban också, fick ivriga tips från honom om pokersajter med gratispengar som han hade riktat in sig på numera. Vi diskuterade den nya klubben som är på g i stan och båda var rörande överens om att vi skulle vilja att den öppnade typ nu då suget är enormt. Vi väntar dock snällt till den 3:e oktober då det smäller, bara att räkna ner dagarna.

Ja, det är väl ungefär det som finns att berätta, sitter och tittar på fotboll samtidigt då PL äntligen kört igång igen. Liverpool kliver dock inte in i det hela förrän imorgon men Everton - Arsenal är hyfsat substitut så länge... Ikväll blir det lugnt på alla plan, eventuellt att jag korkar upp en flaska vin för skojs skull. Imorgon är det turre på klubben men jag tror jag hoppar den, jag ska iväg till storebror för att spela TV-spel med hans kids. Man måste ju offra sig för nästa generation så att de får en korrekt introduktion in i TV-spelens värld.

Lite tråkigt inlägg men jag tänkte i alla fall dela med mig av mitt så oerhört upphetsande och spännande liv, säkert någon som behöver något att läsa när de dumpar på toan. Take care, mates...

Inga kommentarer: