måndag 18 augusti 2008

Koivulainen-goes-slim...

OS? Onödiga spelen? Ointressant Skit? Jag vet inte hur jag ska definiera spektaklet denna gång men jag kan villigt erkänna att jag inte har sett en enda, inte EN enda, minut av det hela och det är ett världsrekord i sig. Tidigare omgångar har jag följt de flesta grenar med brinnande intresse och till och med blivit upphetsad över bagateller som bågskytte och velodromcykling men igår går jag inte bara igång, jag ögnar rubrikerna i dagstidningarnas nätupplagor men that's it. Jag vet inte vad det är, ifall det är de konstiga tiderna eller om jag bara vuxit ifrån det hela och bara ser fotbolls-EM och -VM som värda att följa slaviskt. Idag blev jag dock berörd när jag på hemvägen från jobbet hör på radion hur de intervjuar Susanna Kallur efter hennes förrädiska fall före första hindret i sitt semifinallopp...den besvikelsen och smärtan hon hulkar fram i sina försök att förklara vad som hände vill jag inte ens ge min värsta fiende. Jag förstår inte hur hon ens pallar att ge en intervju i det tillståndet, jag hade först slagit sönder häcken och kastat delarna rakt ut i publiken innan jag sprungit in på gräset på mittplan och bara lagt mig och grinat. De hade fått släpa mig ut därifrån med rödgråtna ögon och gräsfyllda nävar, vilken total mental kollaps det hade varit och nu hör jag alltså henne i det tillståndet på radion. Snacka om att jag skulle vilja hålla om henne och säga att det blir bra, att allting kommer att ordna sig...observera att jag inte är ironisk, även om det kan till viss mån påverkas av att det är Kallur vi pratar om men helt seriöst var det inte kul att höra alla nyanser i hennes röst. Hon mår inget bra nu...

Själv ska jag ta en seriös kväll nu efter en helg fylld av dekadens, kvällsplanen ser ut som så att det blir diskande, matlådelagande, promenad, dammsugning och eventuellt golvtorkande. Inte illa, va? Den här jävla slöfocken har bestämt sig för att försöka uppgradera livskvaliteten några snäpp och börja fundera lite längre än bara till nästa avsnitt av Generation Kill, som förresten har kommit idag och nu är det bara två avsnitt kvar mig veterligen. Spännande, spännande!

Inga kommentarer: