måndag 25 augusti 2008

Plågsam poker...

Igår kravlade jag mig upp efter lite om och men runt 11-snåret och hade väl en svag huvudvärk som minne av lördagskvällen, det fanns dock ingen tid för självömkan utan det bar av till Hallsta för lite poker. Innan eventet blev det en traditionsenlig lunch hos mor och far som uppladdning, med magen full av stroganoff och ris intog jag ett till synes halvt skräckinjagande bord med Alex a.k.a. Tomten, Rille, Munken, David A och Jocke H m.fl. Det hela började dock riktigt bra där jag i första handen hamnade i en halvstor pott mot Rille, jag hade 87 och turnade tvåparet när brädan samtidigt gav möjligheter till en hög och en låg stege. Rille vek med ett speech där han trodde att jag satt på en av stegarna men jag tror nog att jag hade honom vilket fall som... Handen efter plockar jag upp AA och lyckas lura med mig David på en reraise preflop 18xBB när han höjt upp till typ 6xBB. Floppen kommer Q-hög men tyvärr för min del har han AK varför det hela dör ut fort och jag vinner potten på ett bet på floppen eller turnen(kommer inte riktigt ihåg). Efter det är dock min guldålder förbi och resten av turneringen blir bara en enda lång och smärtsam gäspning, även om den avbryts av en av de sjukare händer jag vunnit. Jag har 45o och går med i en höjd pott tillsammans med Munken och David, floppen ger mig inte mycket och jag har för mig att den checkas runt. Turn ger mig dock öppet stegdrag och när det är checkat till mig bettar jag ut och båda synar, rivern blankar och återigen blir det rundcheck. Av någon anledning gör jag inte som jag brukar d.v.s. slänger upp mina kort utan jag håller dom dolda eftersom jag är den sista som ska visa. Tony muckar sin hand och David suckar innan han muckar sin också bara för att låta mig slänga upp korten och vinna potten med 5-hög...ganska jävla sick...

Nåväl, det var det enda jag kunde glädja mig åt för sedan blev jag utdragen av Rille två gånger...första handen har jag AT och han A8 där han träffar två par på rivern, jag gjorde fel som inte bettade ut på turn så jag får skylla mig själv i den handen. En eller två händer senare hamnar vi i clinch igen och den här gången floppar jag två par med J9, turn kommer dock Q och river 8 och när Rille avslutar bettandet på rivern viker jag blixtsnabbt för jag inser att jag är fetslagen. Han visar upp en 9:a för att försöka anspela att han bluffade mig men jag är typ 99,9% säker på att han hade mig och det är egentligen skitsamma, jag ska lägga min hand där mot vilken motståndare som helst. Jag lyckas dock efter detta dubbla med AK mot Jockes AJ men det är ungefär allt spelbart jag får, en stund senare synar jag P1s preflop raise med KJspader och floppen kommer T-hög med två spader. Jag checkar till P1 som bettar ut och jag trycker ganska snabbt, efter en viss men inte lång tvekan synar P1 med QQ och på något sätt hoppas jag mitt flyt ska hålla i sig i de här lägena men tyvärr verkar mina dagar vara räknade nu. Både turn och river blankar varpå jag är mer än short...jag kämpar en stund men orkar till slut inte utan ställer med 53ruter på knappen när det är foldat till mig bara för att få se P1 syna med ett av sina patenterade svaga A. Hela brädan blankar och jag är ute, bitter och sur som fan och nu börjar jag verkligen känna igen mitt pokerliv igen...jag måste ha hamnat i en twilight zone av något slag här under några tunga satellitveckor. Brutalt uppvaknande alltså...

Väl hemma igen glodde jag klart på en rulle:

Titel: You Don't Mess With The Zohan
Genre: Komedi

Adam Sandler har inte gjort något bra sedan Wedding Singer och Happy Madison varför mina förväntningar var väldigt låga och de blev...jag vete fan, förvirrade typ. En av de mer udda och konstiga filmer jag sett som bara känns helt rörig och udda på alla sätt, på något sätt lyckas han blanda ihop en story om Palestina och Israel, underrättelsetjänster och agenter, hårfrisörer och storföretag. Det är bara en enda stor mischmasch av jag vet inte vad, några scener är roliga men det hela ger bara ett halvt sinnessjukt intryck där jag bara funderar på vilken svamp Sandler rökt på för att komma upp med all denna skit. Nej, bespara ert liv två timmars misär genom att strunta i den här filmen...

Betyg: R
--------------

Igår gick alltså sista avsnittet av Generation Kill på amerikansk TV och jag har ännu inte hunnit beskåda detta epos final men jag behöver inte oroa mig över att inte ha några serier att följa. Kolla bara in dessa startdatum:

C.S.I. 9 okt.
C.S.I.:Miami 22 sep.
C.S.I.:NY 24 sep.
Lost 1 jan. 09
Numb3rs 3 okt.
Prison Break 1 sep.
The Shield 2 sep.
Dexter 28 sep.

Det är liksom de primära serierna men sedan lär det ju dyka upp annat jag ska kolla ikapp eller börja kika på, Californication och Daybreak ligger ju på lut ifall jag skulle få tid över. Jag skulle också behöva kolla klart på Jericho och John From Cincinnati, jag har även en hel del Family Guy liggandes tillsammans med lite Wire In The Blood o.s.v....you get the point. När fan ska man hinna med att ha ett liv?

Kvällen kommer att återigen ägnas åt diskande, matlådelagande och gång...japp, ni läste rätt, mer eller mindre samma upplägg som förra måndagen och jag ska mäkta med min andra gångrunda nu alltså. Jag sätter som sagt ingen press på mig själv utan tar dagarna som de kommer och klämmer in lite gång när det passar, imorgon blir det förhoppningsvis andra innebandypasset för säsongen. Det är mycket nu...

Inga kommentarer: