söndag 31 augusti 2008

Ännu en helg avklarad...

Lördagen handlade ju till en början om poker, ännu en gång, och jag begav ju mig till Hallsta med lite oro i magen då det var frågan om mitt livespel fortfarande höll den klass som den gjort på sistone. Big stackarna brukar inte gå bra för min del och jag tror t.ex. att jag aldrig cashat i dom så jag är ju aldrig särskilt kaxig när jag kliver in i dessa turneringar. Det går helt ok till en början där jag cirkulerar kring startstack en bra stund innan jag en stund före lunchpaus åker på ett par smällar så att jag åker ner till 11k från de 20k vi startade med. Inte en alltför lång stund efter breaket lyckas jag dock dubbla mot Hannes med KK(kommer inte ihåg vad han hade) så jag är uppe på average och nosar, sedan dör dock det mesta ut och min frustration bara växer. När vi blir tre bord lyckas Micke L tilta mig skapligt också när han synar ner ett pottbet på rivern från min sida på en fyrhjärtad bräda, killen visar upp hjärter-åtta skitnöjt och den synen är för mig nästintill ofattbar. Det enda höga kortet som var ute på brädan var K och sedan tror jag att T också var där men de två resterande var alltså låga(en var en tvåa, snart har vi hela brädan klar :) ), jag fattar inte hur han som halvshort i det läget kan ta den synen. Han måste ju "veta" att han antagligen är slagen...jaja, det tiltade mig rejält i alla fall och jag ville bara stänga av omvärlden och gömma mig i min huva. Det gick ju sisådär med Roger malandes på vänstersidan och polis-Anders på höger sida plus en massa annat kackel, där och då önskade jag innerligt att jag hade fått med mig min MP3a. Efter den potten är inte mycket sig likt utan jag försöker hålla mig själv under kontroll men det är inte så lätt, till slut blir jag återigen indirekt rövknullad. Jag har 86spader och synar upp en raise från P1 och floppen kommer 876 och jag checkar lite lömskt till Pekka som betar ut, jag är ju 100 på att jag har honom så jag instaställer och han instasynar. Kräket(inget personligt :) ) visar upp 77 för floppat set och jag svär mig bedrövad inombords, turn och river blankar och jag min näve i bordet bankar. Satan! Under hemfärden är det väldigt tryckt stämning i bilen, jag och mina alteregon stirrar ut varandra i arga leken...

Jag måste bara nämna att jag på vägen till Hallsta höll på att krocka två gånger, den första kommer jag körandes längs gamla Köpingsvägen och är på väg precis innan Valsta när hela vägen helt plötsligt täcks av en jordbruksmaskin. Bilen framför mig har inte heller fattat det hela så han får tvärnita med mig tvärnitandes bakom, som tur är är jag ju reptilsnabb så jag hinner blocka Minttus färd i kattburen på förarsätet innan hon slår i handskfacket. Det blir bara till att backa undan så åbäket kommer fram och förbi men ganska bisarrt att dylika fordon tillåts framföras på vanliga väger. Jaja, lite omskakad av det hela svänger jag in i Nibble och kör till rondellen i utkanten av Nibble åt centrum- och motionsspårhållet till. Jag tittar mig noga omkring innan rondellen och ser ingenting, jag kollar snabbt ner på Minttu innan jag kör in i rondellen och då kommer det en röd bil från ingenstans som jag inte sett överhuvudtaget. Den bilen får bromsa in som fan och jag får bromsa igen, jag får till och med motorstopp innan jag skamset kommer iväg igen. Snacka om fadäser...inte konstigt att pokern gick som den gick, jag var ju chockskadad...

Efter pokern var det bara ilfärd hem och duscha och byta om innan det bar av till en cigarrafton hos några polare, en riktigt trevlig och blöt tillställning där det inte undanhölls några som helst alkoholhaltiga drycker. Det blev whiskey, Bacardi Razz, tjärlejonshots och andra former av shots på förfesten och det hela högtidliggjordes ju med vårt poffande av cigarrerna. Det var första gången för mig och jag måste säga att det var förvånansvärt gott, jag kände inte av någon som helst form av illamående efteråt heller utan det kändes bara bra överallt. För en gångs skull fick jag alltså känna mig lite sofistikerad, det händer ju inte alltför ofta Hallsta-redneck som jag är. Runt 23-snåret drog vi vidare till BMB där resten av kvällen tillbringades med efterföljande kebabintag på Saffets, jag måste dock erkänna att minnesbilderna är lite vaga från BMB men det är smällar man får ta. Riktiga sköna snubbar att hänga med vilket fall som och jag hoppas vi får tillfälle att parta loss tillsammans snart igen...

Imorgon drar jag iväg på tjänsteresa och kommer inte hem förrän torsdag kväll så det kommer att bli sparsamt med uppdateringar här, ni får helt enkelt klara er utan mig en stund. Går det? Ja just det, jag körde ju SR på SS ikväll också och det började riktigt bra då jag låg 6:a efter en halvtimme och det fortsatte på den vägen tills jag sprang in i KK med AQ när vi var runt 60 kvar. Då fick jag mindre än 1BB kvar men lyckades på något makalöst sätt jobba mig upp till runt average igen då det var dags för helgens andra rövknull(nej, jag fick inte napp på krogen), jag får KK på BB och UTG+1 raisar upp med effekten att alla foldar till mig. Jag blixtställer och han blixtsynar med ATo, floppen kommer ATx, turn T och river en förnedrande K bara för att gnida in det rejält. SÅ förbannat surt! ALLTID, ALLTID, ALLTID kommer det ett A på brädan när man själv inte har ett och är uppe med KK, QQ eller JJ mot Ax...det är så innerligt, förbannat, jävla surt så det finns inte och hela upplägget var ju för att förnedra mig kapitalt. Tur att hoppet redan var krossat när K kom på rivern så jag slapp få upp förhoppningarna på något om K:et hade kommit på turn. Nej, poker är kul nästan jämt...

2 kommentarer:

Plzd2beatU sa...

Vill inte vara den som är den.. men i min värld vinner kåk med kungar över 10or alla dagar över kåk med 10or över ess ;). (Så antingen har SS egna speciella regler eller, mest troligt, så har du skrivit handen fel)

Ha en najs resa

Koivulainen sa...

Hehe, jag var för tiltad för att inse vad jag egentligen skrev, det ska ju självklart vara ett A på turn istället för T. Han vinner med AAATT-kåken mot min KKKAA...

Tackar tackar...