måndag 25 augusti 2008

Saatana...

Jävla trumset, jag ska cementera fast det i golvet snart...blir så trött på att det glider iväg, nu försökte jag mig "Blitzkrieg pop" med The Ramones och där är det ju snabba baskaggevarianter som gäller vilket gör att även trumsetet ger sig ut på turné tillsammans med mig. Katten höll på att få en trumpinne uppstoppad någonstans när jag torskade låten för sjunde gången på grund av glidandet, jag lyckades precis besinna mig men var tvungen att stänga av eländet för att behålla kontrollen. Jag mäktade i alla fall med att klara en halvsvår låt på hard innan psyket tog slut...

Jag glodde klart på en rulle också:

Titel: Star Wars:The Clone Wars
Genre: Animerad action

Jag vet inte varför jag fortfarande bryr mig om det som en gång var mitt drömuniversum, jag skulle ju bli som Skywalker när jag blev stor hade jag tänkt men det är ju inte många rätt där även om min s(n)abel är ganska kraftfull. Nåväl, dåliga skämt åsido, här har de alltså försökt sig på en animerad variant och den utspelar sig någonstans mellan de senare tre filmerna av de sex som gjorts. Jag har avskytt allt George Lucas spottat ur sig i Star Wars-väg sedan The Return Of The Jedi och det är väl samma trams här, en massa robotar och barnanpassat så det står härliga till. Det känns som att han numera inte ens är i närheten av klassen på de tre första, jag blir ju nästintill fortfarande rädd när Darth Vader visar sig för första gången i första rullen...när imperiets styrkor bordar prinsessan Leias flyktfarkost, för er som mot all förmodan inte kommer ihåg. :) Nördpoängen står härliga till men jag skäms inte för att Star Wars var en stor del av uppväxts lekande delar, det var en bekymmersfri tid när det goda fortfarande kunde segra över det onda. Filmen är som ni förstår inte mycket att hänga på Dödsstjärnan utan ni kan hoppa den med gott samvete ifall ni är lika old school som jag, använd tiden istället åt att återuppleva någon av de tre ursprungliga filmerna...

Betyg: R R
-----------------

Nå, nu är det nog dags att avsluta den här dagen och jag kan meddela alla att jag genomförde hela kvällens planerade göromål d.v.s. disk, matlåda, gång. Det ni, lägg till lite Generation Kill, Rock Band och Star Wars så inser ni att jag har haft en fullspäckad kväll. På återhörande...

Inga kommentarer: